י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

טראמפ וה-FBI - החקירות הגיעו לישראל

חקירת ה-FBI בנושא קמפיין הבחירות של טראמפ לנשיאות, חוצה יבשות ומגיע לישראל • ישראלי המתמחה בנושא המדיה החברתית מעורב ונחקר

סוכני FBI. צילום אילוסטרציה: רויטרס
סוכני FBI. צילום אילוסטרציה: רויטרס



שלושה חודשים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר 2016, בכירים בקמפיין של הנשיא הנוכחי והמועמד דאז דונלד טראמפ, נפגשו עם קבוצה קטנה של אנשים מהמזרח התיכון, שהציעו לעזור לטראמפ לנצח את המירוץ נגד הילארי קלינטון, כך מדווח אתר 'הניו יורק טיימס'.

על פי הדיווח, הקבוצה כללה "מומחה ישראלי במדיה החברתית", שליח מטעמם של שני נסיכים ערביים עשירים, ואריק פרינס, תורם ידוע למפלגה הרפובליקנית וראש אגף האבטחה הפרטי "בלקווטר", שאחותו בטסי דבוס מכהנת כיום כשרת החינוך של ארה"ב.

'הטיימס' מוסיף לדווח, כי הפגישה התקיימה ב-3 באוגוסט 2016 במגדל 'טראמפ' במנהטן, וכי מטרת הפגישה היתה להציע עזרה לצוות של טראמפ, והיא יצרה קשרים בין האנשים הזרים לבין אנשי טראמפ - קשרים שנמשכו גם לאחר הבחירות וכן לאורך השנה הראשונה של הנשיא טראמפ בתפקיד.

על פי הדיווח, המומחה הישראלי ג'ואל זאמל, נתן הצעת מחיר לקמפיין פוליטי, והחברה שבבעלותו כבר הכינה הצעה מסודרת כדי לסייע בבחירת טראמפ.

החברה, PSY-Group, העסיקה על פי הדיווח, כמה קציני מודיעין ישראלים לשעבר, שהתמחותם באיסוף מידע ועיצוב דעה באמצעות המדיה החברתית". זאמל הוא גם מייסד ומנכ"ל "גיאו-פוליטית" וקבוצת ייעוץ עסקי.

התכנית היתה להפיץ אלפי חשבונות פייסבוק מזויפים שיעזרו לטראמפ להבחר לנשיא.

'הטיימס' מוסיף לדווח, כי ג'ואל זאמל קיבל שני מיליון דולר לאחר ניצחונו של טראמפ, מאת אחד האישים הקשורים לנסיכים הערביים.

זאמל עצמו כבר נחקר על ידי ה-FBI ולפחות שני סוכני FBI שחקרו את הקשר בין זאמל לבין אנשי טראמפ נסעו לישראל לראיין את עובדי החברה שלכאורה שיתפו פעולה עם אנשי טראמפ.

בנוסף דווח, כי משטרת ישראל עבדה עם חוקרים אמריקאים כדי לבדוק את המחשבים של אחת מחברותיו של מר זאמל, הנמצאת כעת בפירוק.

עורך דין מטעמו של זאמל ועורך דין מטעמו של טראמפ ג'וניור (בנו של הנשיא) הגיבו ל'ניו יורק טיימס' 'כי אכן הלוקחות שלהם נחקרו, אך אין להם שום קשר לפרשה, וכי אמנם היתה הצעה לעבוד איתם, אך בסופו של דבר זה לא יצא אל הפועל".
דונלד טראמפ חקירה FBI ג'ואל זאמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד