ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

האם מחירי המקוואות סוף סוף יוזלו בקרוב?

לאחר שהמאמצים עד כה עלו בתוהו - ח"כ מקלב בפניה למנכ"ל המשרד לשירותי דת בדרישה להורדת מחירי המקוואות • המנכ"ל: "נפעל מול משרד האוצר" • מקלב: "רק מבחן התוצאה יקבע"

מקווה. צילום: אורי לנץ, פלאש 90
מקווה. צילום: אורי לנץ, פלאש 90



לאחר שחרף המאמצים שנעשו עד כה במשך חודשים ארוכים לא חלה התקדמות ממשית, פנה השבוע חבר הכנסת אורי מקלב למנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס, זאת בדרישה לפעול להורדת מחירי המקוואות הממשלתיים. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כזכור וכידוע מחירי המקוואות הממשלתיים גבוהים בהרבה מאלו הפרטיים ובחודשים האחרונים התקיימו דיונים רבים בנושא, בין היתר בוועדת הכספים בדיון מיוחד שיזם בנושא ח"כ משה גפני.

בפנייתו הדחופה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', כותב מקלב כי "כבר לפני יותר משנתיים קיימנו ישיבה שבסיכומה הוחלט על פעולתך להפחתת התעריפים אשר נגבים במקוואות שע"י המועצות הדתיות, לאחר ייקור התעריפים בעשרות אחוזים שנעשה ללא הצדקה מהותית. מעבר לכך, הנושא הועלה לסדר היום על ידי הן בדיוני מליאת הכנסת והן בדיוני ועדת הכספים בהם התחדדה מחויבותך להפחתת התעריפים המדוברים".



מקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90צילום: מקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


מקלב מתריע במכתבו על כך שלמרות שעבר זמן רב, לא יושמה ההפחתה הנדרשת וזאת חרף העדכון בטבלת התעריפים אותו ביצע המשרד לשירותי דת. "למותר לציין את הנטל הכלכלי בדרישת המחירים הקיימת שאינו מוצדק כלל ועיקר, וחיזוק לדברים בהתחשב בעובדה כי ברוב המקוואות המנוהלים ע"י גופים פרטיים, התעריפים הנדרשים בהם נמוכים באופן משמעותי מתעריפי המועצות הדתיות, ולא עולה בהם כל טענה על גרעונות תקציביים בעקבות כך, ויתרה מכך רבים מהם אף רווחיים", כתב מקלב.

"אוסיף ואחדד כי לא יתכן שמשרד ממשלתי האמון על מתן שירותי הדת לא יפעל ברגישות המתבקשת בתמחור התואם שירות בסיסי העונה על ההגדרה של "צורך דתי חיוני" ואף במידה שהדבר יצריך יעוד תקציבי לנושא חשוב זה".

מנכ"ל המשרד עודד פלוס השיב למקלב כי יפעל מול האוצר, אולם חבר הכנסת לא הסתפק בכך ואמר כי "מבחן התוצאה הוא שיקבע בנושא הזה ובזמן של הורדת יוקר המחיה דווקא בדבר זה המחירים מופקעים. ישנה פגיעה מתמשכת ולא נעשה דבר".
אורי מקלב מחירי המקוואות הורדת מחירים המשרד לשירותי דת טבילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד