י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לאחר שבג"ץ החזיר אותה להסתדרות - יחימוביץ' משכה את העתירה לביטול הבחירות

יחימוביץ' טענה כי בבחירות לראשות ההסתדרות שנערכו במאי 2017 היו קולות מזויפים רבים ודרשה לבטלן בג"ץ קבע כי יש לדון בנושא במוסדות של ההסתדרות עורך הדין של יחימוביץ': "אין לנו שמץ של אמון בדיון בתוך גוף פנימי של ההסתדרות"

קלפי בבחירות להסתדרות. צילום: פלאש 90
קלפי בבחירות להסתדרות. צילום: פלאש 90



סוף לסאגת הטענות לקולות מזויפים בבחירות לראשות ההסתדרות: בסוף השבוע שעבר החליט בג"ץ לא להתערב בדיון על הזיופים לכאורה בבחירות להסתדרות שנערכו במאי 2017, בהמשך לעתירה שהגישה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), שהתמודדה בבחירות. כתוצאה מכך החליטה יחימוביץ' למשוך את העתירה.

יחימוביץ', שעמדה בראש סיעת בית חברתי, טענה כבר ביום הבחירות כי מתקיימת מערכת רחבה של זיופים, כולל משאיות שנוסעות עם קלפיות למקומות שונים ללא פיקוח, ספירה לא מדויקת וכן הלאה. ספירת הקולות נעצרה על ידי בית המשפט לכמה שעות, אך נמשכה ללא הפרעה עד להודעה על נצחונו של היו"ר אבי ניסנקןרן. יחימוביץ' הודיעה מיד כי תערער על חוקיות הבחירות.

היא דרשה כי טענותיה ייבדקו בבית המשפט המחוזי, ולא על ידי רשות השיפוט הפנימית של ההסתדרות. ואולם בג"ץ סבר כי דווקא רשות השיפוט של ההסתדרות היא המקום הנכון לבדיקת הטענות.

עו"ד איתן לירז, המייצג את סיעת בית חברתי ואת יחימוביץ' מסר בתגובה כי בשל החלטת בג"ץ, הוא מושך את הערעור. הוא הוסיף כי מרשיו מכבדים את הכרעת בג"ץ, אך אין להם ולו שמץ של אמון בדיון בתוך גוף פנימי של ההסתדרות, על מערכת בחירות מדומה, בלתי לגיטימית, שהתנהלה תחת הטלת אימה, זיופים והשמדת קלפיות בתוך אותו גוף עצמו.

עו"ד לירז הוסיף: "אנו משוכנעים כי זה נושא חוקתי מהמעלה הראשונה, שכן אלה נורמות של דיקטטורה בתוך מדינה דמוקרטית, במערכת הבחירות השנייה בגודלה בישראל, וכי אין לדון בכך בגוף פנימי. עם זאת, אנחנו מכבדים כמובן את הכרעת בג"ץ, אך מושכים את הערעור.

"מרשתי הודיעה כי היא מאמינה אמונה עמוקה בחשיבותה של העבודה המאורגנת, ודווקא בשל כך חשוב שבעתיים כי הגוף היציג הגדול במדינה יתנהל בניקיון כפיים ובלי להטיל אימה על מי שהוא אמור לייצג, והיא תפעל בזירות נוספות כדי לוודא שגוף כה חשוב יתנהל תחת חוק וסדר ונורמות ראויות".
שלי יחימוביץ' בחירות ההסתדרות זיופים בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד