ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הסקר היומי: האם ראוי שחרדי יתעניין בחתונה המלכותית

החתונה המלכותית האחרונה הציבה בפני הציבור החרדי את השאלה האם מתאים להתעניין בחתונה שכזו. מצד אחד, אין סיבה שלא, אבל מצד שני מדובר בחתונה גויית שנערכת בכנסיה • סקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' בודק מה דעת הציבור בנושא

הסקר היומי: האם ראוי שחרדי יתעניין בחתונה המלכותית



העולם כולו עצר את נשימתו בליל שבת האחרונה כשהנסיך הארי, נכדה של המלכה המבוגרת ביותר בעולם, ומייגן מרקל נישאו. מיליארדי אנשים צפו בנשימה עצורה בכלה היוצאת מהרכב, בשמלה שעלתה סכום כסף גדול ושזהות המעצב שלה נשמרה בסוד עד הרגע האחרון וכמעט כולם דשו בפרטי החיים של הזוג הטרי.

אנחנו היינו עסוקים באותה שעה בסעודת שבת ולאחר מכן בחג מתן תורה שבו נחוגה ברית מסוג שונה: בין עם ישראל, הקב"ה ותורתו. לאחר צאת החג היו לא מעט שבחרו לחזור אחורה ולברר מה לבשה הכלה הנסיכותית ואפילו לראות קטעים של שידור חוזר מתוך החתונה עצמה.

ההפסקה המוכרחת שבין החתונה עצמה (שכאמור הייתה בשבת האחרונה) לבין הרגע בו יכול מי שרצה להתעדכן בענייני החתונה, נתנה את השהות לחשוב: האם בכלל ראוי להתעסק בענייני החתונה הזו?

מחד, וודאי שמותר. אין שום איסור בנושא ולהפך, ישנה ברכה מיוחדת שמברכים כאשר רואים מלך בשר ודם, אך מאידך, החתונה הזו מייצגת את תרבות המערב בנושאים כמו הירידה לפרטי פרטים של לבושם של כל אחד מבאי החתונה. יתרה על כך, החתונה הזו נערכה בטקס נוצרי לחלוטין ובתוך אולם של כנסיה, כך שאין ספק שאסור לנו כאנשים חרדים להתעניין בחתונה הזו.

וישנם את אלה שאומרים שזה לא אסור ולא מותר, זה לא עקרוני לאף כיוון. אין איסור להתעניין בחתונה, לשמוע עליה או אפילו לראות תמונות, אבל מדובר בסיפור רכילותי וצהוב נטו ותעיד על כך ההתעסקות בפרטים השוליים של החתונה כמו סוג הכובע שחבשה גיסתה של הכלה.

חתונה מלכותית מייגן מרקל הנסיך הארי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד