י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

נתניהו השתפך בפני נשיא פרגוואי: "לא שוכח את זה"

ראש הממשלה נתניהו השתתף עם נשיא פרגוואי הוראסיו קארטס, בטקס פתיחת שגרירות פרגוואי בירושלים. נתניהו לקארטס: "חתמנו על הסכמים – גם זה היה ביטוי רשמי למשהו שהוא בלתי רשמי, מהלב. באת לראות אותי בבואנוס איירס, אני לא שוכח את זה. וכעת אתה מגיע הנה לפתוח את השגרירות"

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

,

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו יחד עם נשיא פרגוואי הוראסיו קארטס, בטקס פתיחת שגרירות פרגוואי בירושלים.

השגרירות נפתחה בגן הטכנולוגי בירושלים. רה"מ נתניהו ונשיא פרגוואי קארטס הסירו את הלוט וחתמו בספר האורחים.

רה"מ נתניהו אמר בטקס: "אני רוצה להתחיל בהצדעה לידיד גדול של ישראל וידיד קרוב שלי, הנשיא הוראסיו קארטס חארה מפרגוואי. תודה לך הוראסיו. אתה ידיד שאין כדוגמתו ועליי להגיד שזה מייצג את הידידות בין מדינותינו אבל הענקת לה ביטוי אישי.

"הגעת לכאן עם פמליה גדולה, חתמנו על הסכמים – גם זה היה ביטוי רשמי למשהו שהוא בלתי רשמי, מהלב. באת לראות אותי בבואנוס איירס, אני לא שוכח את זה. וכעת אתה מגיע הנה לפתוח את השגרירות.

"זה יום גדול לישראל, יום גדול לפרגוואי ויום גדול לידידות שלנו. עשית רבות למען המדינה שלך וכעת אתה עושה משהו למען שתי המדינות שלנו על פי המודל שמציבה פרגוואי במשך שנים רבות.

"פרגוואי עזרה ליהודים להימלט מגרמניה הנאצית. לעולם לא נשכח זאת. עשיתם זאת לפני השואה, במהלכה ואחריה. זה היה מעשה של נדיבות ורחמים שנחקק בלבנו לעד.

"פרגוואי תמכה בהקמתה של מדינת ישראל, ההכרה במדינת ישראל באומות המאוחדות. לעולם לא נשכח זאת. טרם מנהיגותך אבל במיוחד תחתיה, פרגוואי נקטה בעמדה אמיצה ביותר ביחסים הבינלאומיים וסירבה לשתף פעולה עם השקרים שמופנים נגד ישראל. אנו זוכרים זאת תמיד. תודה לך הוראסיו, תודה לך ותודה לך פרגוואי.

"יש לנו שיתוף פעולה נהדר והוא יהיה טוב אף יותר. ראיתי את כל המבקרים, חברי הפרלמנט, המומחים, השרים, המשלחות שנוסעות הלוך ושוב. זה הזמן. זה הזמן לעשות הרבה יותר. זה הזמן ששיתוף הפעולה בינינו יזרום כמו מים. אנו דנים בנושא המים, חקלאות, טכנולוגיה, ביטחון, אבל אנחנו גם עושים ואנו רוצים לעשות יותר ונעשה זאת. וכיוון שכך, יש לך תמיכה לא רק של הממשלה שלנו אלא הוקרה עמוקה של עם ישראל. אנו זוכרים את ידידינו. אין לנו ידידים טובים מכם. תודה לך הוראסיו, תודה לך פרגוואי״.

הנשיא קארטס אמר, ״למעמד זה יש משמעות מיוחדת כי הוא מבטא את הידידות הכנה והסולידריות האמיצה בין פרגוואי לישראל.

"אני מעריך מעומק ליבי את המדינה הזאת המגנה באומץ לב על זכותה לחיות בשלום והיא בונה מדינה עם שגשוג כלכלי ראוי לשבח ומבטיחה את עתידה ואת עתיד בניה״.

כעת ראש הממשלה והנשיא נועדים בפגישה בארבע עיניים, בלשכת ראש הממשלה בירושלים.,
שגרירות פרגוואי הוארסיו קארטס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד