י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

זה העונש שקיבלה האם שהזריקה מלח לבנה

למעלה משנה לאחר שההורים נעצרו בחשד להתעללות קשה בבנם החולה, ביהמ"ש גזר את דינה של האם. פרקליטיה: "היא בחרה לקחת אחריות על מעשיה, ועברה כברת דרך טיפולית" • ההליך נגד האב החשוד במעשים חמורים ואסורים - עדיין מתנהל

בית המשפט. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
בית המשפט. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90





למעלה משנה לאחר שנעצרו הורים ממודיעין עילית בחשד להתעללות קשה בבנם החולה, ביהמ"ש גזר על האם מאסר על תנאי וצו מבחן בלבד. ההליך של האב עדיין מתנהל.

לפני שנה ושלושה חודשים, הורים בשנות ה-30 לחייהם ממודיעין עילית נעצרו ובהמשך הוגש כנגדם כתב אישום על התעללות קשה בבנם, לפיו הילד בן ה-4 שאושפז בשנה החולפת כשש פעמים בבית חולים תל השומר, אמו הזריקה לעירוי שלו מים בתוספת מלח שולחני וכן אמפולות של סודיום כלוריד, מה שהחמיר את מצבו באופן שגרם לסיכון ממשי לחייו והוא הועבר לטיפול נמרץ. האב, הואשם בתקיפה חמורה ואסורה.

לפני שלושה חודשים דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו האם לא תרצה עונש מאסר בפועל, ובית משפט המחוזי בתל אביב קיבל את ההסדר וגזר על האם מאסר על תנאי בלבד.

הרכב השופטים גזרו עליה 14 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. בנוסף, ניתן צו מבחן למשך של שנתיים מהיום, במסגרתו היא תהיה בפיקוח של שירות המבחן. באם לא תמלא אחר צו המבחן או שתבצע עבירה נוספת, היא צפוייה לעונש ממשי.

מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר לאחר גזר הדין, כי "הנאשמת נמצאת כיום בהליך טיפולי. במקרים המתאימים, על מנת שלא לגדוע את ההליך בו החלה, וכאשר הפרקליטות סבורה כי הליך שכזה יכול לתרום בצורה ניכרת לשיקומו ולטובתו של הקטין הנפגע, כמו גם לטובתם של הילדים האחרים במשפחה, תעדיף הפרקליטות את המשכו של הליך שיקום וטיפול ולא לבקש למצות את הדין עם הנאשמת".

"הסדר הטיעון מאמץ את גרסת ההגנה לפיה המעשים, אשר בוצעו על ידי האם כלפי בנה לא נעשו על רקע של התעללות אלא מתוך מצוקה לאור מצבו הרפואי המורכב של בנה", אמרו פרקליטיה של האם, עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד.

עוה"ד טל גבאי ויהודה פריד

פרקליטיה אומרים כי "חשוב לציין, כי החל מראשית ההליך האם בחרה לקחת אחריות על מעשיה, עברה כברת דרך טיפולית משמעותית, והעובדה שהמאשימה אפשרה את המתווה הטיפולי בה לא גזרו על מרשתנו ענישה בדמות מאסר בפועל, ראויה בהחלט להערכה".

בכתב האישום שהוגש במרץ 2017, הואשמה האם בתקיפת קטין הגורמת לו לחבלה של ממש על ידי אחראי, והחמור מכל - התעללות בקטין חסר ישע. "במהלך האשפוז, בהזדמנויות רבות, תקפה האם את ילדה הפעוט, על ידי כך שהזריקה לעירוי שלו מים בתוספת מלח שולחני וכן אמפולות של סודיום כלוריד" נכתב בכתב האישום.

אולם בכתב האישום המתוקן, הוסרה העבירה החמורה יותר, של התעללות, ונותר האישום של תקיפת קטין. בנוסף, כתב האישום המקורי רוכך במעט. כתוצאה ממעשי האם, הפעוט שלשל, חומו עלה ונגרמו תנודות ברמת הנתרן בדמו. ב-6.2.17, הזריקה הנאשמת לפעוט מים עם מלח בכמות שהעלתה את רמת הנתרן בדמו של הפעוט בצורה קיצונית, באופן שגרם לסיכון לחייו, והוא הועבר לטיפול נמרץ.
ההורים המתעללים הסדר טיעון מאסר על תנאי מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד