י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החשדות לשחיתות בבית שמש: בעירייה מרעננים נהלים

כשבועיים לאחר גל המעצרים בחשד לשחיתות בעיריית בית שמש, נערך רענון נהלים בכל הקשור לנושאי הבנייה. במודעה עליה חתומה אדריכלית העיר שתמונה למהנדסת העיר, נכתב: "הטיפול בתיקי בנייה יעשה על ידי המבקש או עורך הבקשה בלבד"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90





כשבועיים לאחר גל המעצרים בחשד לשחיתות בעיריית בית שמש, במסגרתם נעצר גם מהנדס העיר, אדריכלית העיר תמונה בשבוע הבא לממלאת מקומו של מהנדס העיר. במקביל, נערך רענון נהלים בכל הקשור לנושאי הבנייה.

במודעה שפורסמה בעיריית בית שמש בערב חג השבועות, נכתב למבקרים באגף ההנדסה, כי "הטיפול בתיקי בנייה יעשה על ידי המבקש או עורך הבקשה בלבד", ועל החתום יעל היימן, אדריכלית העיר שביום ראשון הקרוב צפוייה להתמנות למהנדסת העיר. מדובר בנהלים ברורים שאינם חדשים, אך על רקע החקירה בוצע רענון נהלים.

יצויין, כי אין כל קשר אין החקירה המשטרתית של להב 433 למינוי של היימן. מהנדס העיר ביקש כבר מזמן לסיים את תפקידו בעקבות נסיבות בריאותיות, אולם הליך סיום התפקיד טרם מוצה. לפני שבועיים הוא נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים הכוללים איסור הגעה לעיריית בית שמש ועיסוק בתפקידו כמהנדס העיר. בתוך כך, רשות המקרקעין במשרד האוצר והועדה המחוזית הוציאו צו הפסקת עבודה למתחם הבנייה ברחוב שפת אמת, החקירה המרכזית של חוקרי להב 433.

במועדה בעיריה. צילום: באדיבות המצלם

בעקבות ריענון הנהלים במחלקות העירייה, "יש סיכוי שפרוייקט המגורים של סאטמר ברחוב שפת אמת יהפוך ל'פיל לבן' בעקבות החקירה", אומר ל'בחדרי חרדים' גורם בעיריית בית שמש. "מאות רוכשים שילמו ממיטב כספם לדירות, אולם החקירה שרק החלה - עלולה לגרום לפקידים להיות קשוחים מאוד, מה שיגרום נזק לפרוייקט. זה מחיר שישלמו כלל תושבי העיר שנמצאת בפיתוח וגידול מתמיד, מסביר הגורם. יממה לאחר מעבר החקירה לגלוייה, דווח ב'בחדרי' כי רוכשי דירות בפרויקט נחקרו.



לעומת זאת בעיריית בית שמש רגועים. "אין שום קשר לחקירה המתנהלת במשטרת ישראל. המחלקות בעירייה פועלות תמיד על פי הנהלים והנהלים, כלל הפרוייקטים לבניית יחידות דיור והרחבתן מתקדמים כמצופה" אומר ל'בחדרי' דובר העירייה מתי רוזנצוויג. עם זאת הוא מוסיף, כי העירייה סומכת את ידיה על משטרת ישראל ומקווה כי לא תמצא כל פגם בהתנהלות העירייה.
פרשת השחיתות בבית שמש מהנדס העיר בית שמש תכנון ובנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד