י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מכה לרשת הגנים: חוייבה לפצות בסכומי ענק

בית הדין הארצי לעבודה, קבע בפסק דין כי על רשת הגנים של אגו"י, לפצות מובילי הקמת ארגון גננות ארצי ברבבות שקלים

צילום:  יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90



בית הדין הארצי לעבודה בפסק דין תקדימי, לפיו מובילות להקמת ארגון גננות חרדיות יפוצו בסכומים גדולים על ידי רשת הגנים של אגו"י. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מדובר בפסק דין משמעותי ביותר ותקדימי בענין הגנה על מובילי התארגנות עובדים בכלל, ובציבור החרדי בפרט.

בפסק הדין שניתן לפני כשבועיים והגיע לידי 'בחדרי חרדים', ניתן סעד חסר תקדים של פיצוי גבוה בסך כ-120 אלף ש"ח לשתי גננות ממובילות הקמת ארגון גננות חרדיות בשנת 2007 אשר פעל לשמירה על זכויות גננות ברשת הגנים של אגודת ישראל, ואשר זכויותיהן מאוד נפגעו באותה העת.

מדובר בהתארגנות של הגננות שמחה בוסי ויהודית קליין, שהביאה לביטול תכנית הבראה דרקונית, לפיה תוכנן לשלם לגננות שכר מינימום. כמו כן, בית הדין הארצי החזיר למעשה את שתי הגננות הללו לעבודה עד גיל 67.

המשמעות של החלטה זו, שרשת הגנים חויבה לשלם להן שכר מלא לפי תקנון שירות עובדי הוראה למשך שנים ארוכות עד לפרישה. אם לא די בכך, נפסקו גם 50,000 ש"ח הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד שעל רשת הגנים לשלם. מדובר באמירה ברורה וחדה של בית הדין הארצי לעבודה, לפיה עובדים המבקשים לארגן את העובדים במקום העבודה לשם הגנה על זכויותיהם - יזכו להגנה.

בפסק דין נוסף שניתן אתמול (שני) בבית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע, נקבע כי סייעות וכן כל העובדים המנהליים בבתי הספר והגנים, שהם מוסדות מוכרים שאינם רשמיים - זכאים לשכר כפי שהוא בחינוך הרשמי. כלומר, לפי שכר עובדי הרשויות המקומיות כפי שנקבע בחוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות. לפסק דין זה, השלכה רוחבית על עובדים רבים שאינם מקבלים שכר וזכויות סוציאליות כנדרש.

עו"ד ענת שני-רבה, שייצגה את הגננות אמרה ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בשתי נשים אמיצות שסוללות את הדרך לעובדות ועובדים אחרים להאבק על זכויותיהם. "אני שמחה שזכיתי ללוות אותן במאבק ולסייע להן לזכות בפיצוי המגיע להן", אמרה.

מרשת הגנים לא נמסרה תגובה עד לשעת פרסום הכתבה. היא תפורסם לכשתתקבל.
בית הדין לעבודה יצחק גולדקנוף גננת עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד