י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"עדות נאמנה": הכרעתו החשאית של הגר"ש אויערבך על הבחירות

ויכוחים בפלג סביב הכרעתו של הגר"ש אויערבך כנגד הבחירות, עדות המקורבים, וקיום העדות ע"י בכירי רבני הפלג: "עדות נאמנה - אין להשתתף לעתיד בהבחירות עד הגאולה השלימה"

הגרש אויערבך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הגרש אויערבך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



במכתב שמופץ בפלג בימים האחרונים מעידים שלשה עדים ששמעו מהגר"ש אויערבך שאין להצביע יותר בבחירות לכנסת עד עולם.

על העדות חותמים שמואל גולדשמיט מועמד הפלג ברשימה לעיריית בני ברק, יוסף שלמה פרידמן וניסן פרנקל.

אל המכתב הצטרפו הגר"צ פרידמן ממנהיגי הפלג, הגר"צ צבי רוטברג חבר מועצת הפלג, והגרא"ד אויערבך מטבריה - אחיו של הגר"ש, שמעידים שהעדים העידו בפניהם שאכן כך שמעו מהרב אויערבך וחתמו על העדות.

כזכור בשתי מערכות הבחירות לכנסת מאז הקמת הפלג, נמנע הרב אויערבך מלאסור להצביע, כאשר בבחירות בשנת תשע"ג, ערך הרב אויערבך הסכם עם ליצמן והורה להצביע למפלגת אגודת ישראל, ובבחירות בשנת תשע"ה, לאחר שלא ניתנה הוראה ברורה, התחלקו בפלג, כשחלק הצביעו למפלגת 'יחד' של אלי ישי, חלק לש"ס, וחלק הצביעו אף ליהדות התורה.



במכתב אותו מפרסמים כותבים המעידים:
"אנחנו הח״מ נתאספנו אור ליום י״ט אלול תשע״ו אצל הגאון ר' שמואל אויערבאך שליט״א לשמוע ממנו דעתו אודות ההשתתפות לבחירות הכנסת הבאות, ואמר, ידוע דעתי כעת שלא להשתתף בבחירות הכנסת, הנציגים כבר נטו מדרך ההשקפה המסורה.

"על השאלה, אם ישלחו לעתיד נציגים יותר טובים איך להתנהג, ע״ז השיב: כבר לא יהי' לא משלחים טובים ולא נציגים טובים אחרי ששינו השקפת החרדים למינות ואפיקורסות וממילא אין להשתתף לעתיד בהבחירות עד הגאולה השלימה.

"והוסיף, המשך הדורות המסורה לנו מדור דור, יהי' אי"ה בכח האברכים המוסרים נפשם ועומדים בפרץ נגד הגזירות, וגם בונים ומחזיקים חינוך טהור במסי״נ בלי שום תמיכה משלטונות וממקורות זרים.

על הנ"ל חותמים כאמור העדים ששמותיהם מוזכרים לעיל, כאשר אליהם מצטרפים הגר"צ פרידמן שכותב: "באו לפני שלשת החותמים על המסמך הזה, והעידו, שאמנם חתמו על המסמך הנוכחי, והכל אמת וצדק".

הגר"צ רוטברג כותב: "באו לפני הרבנים החשובים שליט״א החתומים כאן, ואישרו כי זה כתב ידם, והן הנה אשר שמעו את הדברים האמיתיים הנ״ל מאת רבינו זצלה״ה"

והגרא"ד אויערבך מטבריה, אחיו של הגר"ש אויערבך מטבריה, שכותב כדלהלן: "גם אני הקטן מאשר בזה כי החותמים הנ״ל אשרו את הדברים כהויתם ששמעו מאחי רבינו זצ״ל, דעתו המפורשת בנוגע הבחירות, והם תלמידי חכמים לומדים בכולל פוניבז' בארה״ק".

יצויין כי בימים האחרונים מתגלעים ויכוחים רבים בפלג לקראת הבחירות המקומיות, כאשר ישנם גורמים בולטים בפלג המנסים לפעול לחבירה ליהדות התורה, ומנגד עיתון הפלס וכן כמה מרבני הפלג פועלים לטרפד את המהלכים. ככל הנראה, מכתב זה בעיתוי הזה נועד לחשק מראש מהלכים דומים בבחירות לכנסת.





הפלג בחירות הרב שמואל אויערבך הכרעה הרב צבי פרדימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד