י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כך תנהלו את התקציב החודשי נכון

בשביל לנהל טוב יותר את התקציב החודשי של משק הבית תצטרכו להפריד בין הוצאות והכנסות ולחלק אותן לקטגוריות. כמו כן, רצוי לעקוב אחר התקציב כי זו הדרך היחידה להשיג יציבות ואיזון כלכלי

צילום: pixabay
צילום: pixabay צילום: pixabay



ניהול תקציב במשק הבית המשפחתי יכול להבטיח שורה ארוכה של יתרונות. ראשית, בעזרת ניהול נכון של התקציב אפשר לדעת מה ההכנסות וההוצאות האמיתיות. הפער בין ההכנסות וההוצאות מסייע לתכנן לטווח הקצר והארוך ואולי להפנות חלק מהמשאבים לטובת תכנית חיסכון. לחילופין, הוא רומז על הצורך בנטילת הלוואות לצורך התמודדות עם הוצאות בלתי צפויות, חריגת יתר בחשבון הבנק וכן הלאה.

שנית, מומלץ לבצע מעקב אחר התקציב החודשי כי לנהל משק בית זה כמו לנהל עסק. רק מי שיודע כמה הוא מוציא, כמה הוא מרוויח וממה מורכבות ההוצאות שלו יכול לשמור על איזון. בכל מקרה אחר, סל ההוצאות יגדל ויתפח ולא תהיה שום אפשרות להשיג יציבות כלכלית.
מה צריך לדעת כדי לנהל את התקציב?

בשביל לנהל את התקציב צריך קודם כל להתייחס להכנסות ולהוצאות של כל משק הבית.

הטעות הנפוצה היא להפריד בין ההכנסות וההוצאות של בני הזוג, בעוד בפועל משק הבית כולו נמצא מבחינה פיננסית תחת קורת גג אחת. יתרה על כך, כדאי להיעזר בדוחות החודשיים שמגיעים מהבנק ובנתונים מטעם חברות כרטיסי האשראי, חברות הביטוח ועוד.

עוד דבר שצריך לדעת כדי לנהל נכון את התקציב החודשי הוא מה מרכיב את תלושי השכר. כל שכיר שמקבל משכורת חודשית יודע שיש בתלוש שלו המון סעיפים לא ברורים, אז עכשיו זה בדיוק הזמן לעשות סדר. את הסדר בתלושי השכר ניתן לעשות תוך כדי התייעצות עם מחלקת משאבי אנוש במקום העבודה, או לחילופין בעזרת מעורבות של אנשי מקצוע חיצוניים כגון רואי חשבון.
במידה ומדובר בעצמאים או פרילנסרים, הדרך לנהל את התקציב החודשי היא להפריד בין הוצאות העסק והבית. כדאי שההפרדה תתבצע ברמה הקונקרטית באמצעות שני כרטיסי אשראי וחשבונות בנק שונים וגם ברמה התאורטית – בכל הנוגע למעקב וניהול שוטף של ההוצאות וההכנסות.

טיפים לחלוקת הוצאות לקטגוריות

קשה עד בלתי אפשרי לנהל את כל ההוצאות יחד וחשוב להפריד אותן לקטגוריות. הקטגוריות המומלצות של ההוצאות כוללות מגורים, הוצאות מחיה וקניות, הוצאות נסיעה ורכב והוצאות פנאי ובילוי. בתוך כך, יש לבחון את הוצאות ניהול הכסף ובהן הפקדות קבועות לחיסכון או ניירות ערך, הפקדה לחיסכון פנסיוני פרטי, עמלות ניהול חשבון בנק וכרטיסי אשראי, החזרי חובות והלוואות וריביות על המינוס.

בשורה התחתונה, ניהול תקציב דורש רק השקעה של זמן ואנרגיות. לא צריכים להיות מומחים לראיית חשבון בשביל לנהל את התקציב של משק הבית, מה גם שתמיד אפשר לפנות לאנשי מקצוע ולקבל עזרה חיצונית ואובייקטיבית.
תקציב מימון כסף משפחה כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד