י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

ארה"ב דורשת: סילוק כוחות איראן מסוריה

מייק פומפאו, מזכיר המדינה של ארה"ב, תקף בחריפות את איראן ואיים כי "ירסק את ארגוני הטרור שלהם"

מייק פומפאו. צילום: רויטרס
מייק פומפאו. צילום: רויטרס



מייק פומפאו, מזכיר המדינה של ארה"ב, תקף בחריפות את איראן ואיים כי "ירסק את ארגוני הטרור שלהם".

על פי דיווחים בארה"ב, הוא רמז גם על האפשרות של פעולה צבאית, אם המנהיגים האיראנים יחזרו לתכנית הגרעין שלהם. פומפאו הבהיר, כי "אם האיראנים יחדשו את תוכנית הגרעין שלהם, יהיו להם בעיות גדולות, בעיות גדולות יותר מבעבר", אמר.

פומפאו אמר דברים נחרצים נגד איראן, "אנו נבטיח חופש, אנו נפעל למניעת כל פעילות איראנית, אנחנו נחקור את הפעילים האיראנים ואת שליחיהם החיזבאללה, הפועלים ברחבי העולם ונמחוץ אותם", אמר. "איראן לעולם לא תהיה שוב בעלת שליטה מלאה במזרח התיכון". הבהיר.

פומפאו, אחד ממבקריו החריפים ביותר של הממשל הקודם שחתם הסכם עם איראן, הבטיח לעולם לא לאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני, תוך שהוא מסמן את התנאים שארה"ב רואה בהם תנאים מוקדמים לכל הסכם עם הרפובליקה האסלאמית של איראן.

בדברים שנשא באירוע של קרן "Heritage" בוושינגטון מנה את התנאים שאם הם ימולאו, הסנקציות יוסרו: הוצאת כל הכוחות מסוריה, הפסקה של העשרת האורניום, פיקוח קפדני, מתן אפשרות כניסה בלתי מוגבלת לפקחי גרעין לאתרים, הצהרה מפורשת של איראן בנוגע לצעדים שעשתה להפסקת ייצור נשק גרעיני, הפסקת התמיכה במורדים החות'ים בתימן, הפסקת התמיכה בחיזבאללה, הפסקת האיומים על ישראל, שחרור כל האזרחים האמריקנים העצורים באיראן.

בנוסף איים פומפאו בצעדים נגד מדינות, שיפרו את הסנקציות שארה"ב תטיל על איראן.
ארהב איראן סוריה סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד