י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

במפלגות החרדיות דורשים: לקדם את פארק התעסוקה החרדי בביתר

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים', על עיכובים בקידום פארק התעשייה בביתר עילית, דורש השר דרעי להסיר את העיכובים הממושכים: "הממשלה צריכה להחליט על קידום הפרוייקט". סגן השר פרוש: "כשלון מתמשך". והאם נתניהו נתן את ההוראה?

צילום: נתי שוחט, פלאש90
צילום: נתי שוחט, פלאש90



בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים', במפלגות החרדיות קוראים לממשלה לקדם את פרויקט "היער האנגלי" בביתר.

מלשכתו של שר הפנים אריה דרעי מסרו ל'בחדרי חרדים': "הממשלה מקדמת מזה תקופה ארוכה תהליכים של תעסוקה למגזר החרדית. רק לאחרונה, ביוזמתו ובהשתדלותו של שר הפנים אריה דרעי קיבלה הממשלה החלטה להגדיר את אזור "היער האנגלי" כבעל עדיפות לאומית לקבלת הטבות במיסוי ועוד למעסיקים. כמו כן בוועדה שהקים השר דרעי יחד עם השר חיים כץ הוחלט על קביעת יעדים לתעסוקה איכותית"

בלשכת השר אישרו כי, "אכן ישנם עיכובים בתהליכי מתן היתרי הבניה באיזור "היער האנגלי" הנמצא ביו"ש בשליטת צה"ל עם השלכות בינלאומיות. שר הפנים הניח את התשתית וכעת הממשלה נדרשת לקבל החלטה לקדם את תהליך הבניה במקום".



סגן השר מאיר פרוש הגיב אף הוא ל'בחדרי חרדים' ואמר כי, "לצד ההישגים שיש לממשלה, במקרה זה מדובר בכישלון מתמשך של ממשלה זו, ולא מצאתי פינה אחת של נקודת זכות. פעמים רבות פניתי בנושא, אך לצערי אין פתרון".

ח"כ ישראל אייכלר אמר במליאת הכנסת: "המדינה מונעת את אישורו של איזור התעשייה 'היער האנגלי' בביתר עילית, ובכך סותרת את הצהרותיה על הרצון לשלב חרדים בעבודה. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון להעלות את הפרויקט לסדר היום של ישיבת מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי (מת"ע) המתכנסת ביום רביעי ולאשר אותה מיד".

בנוסף, ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין פנה היום בדחיפות לנציגים החרדים בכנסת "אנו נתקלים כל העת במכשולים ומהמורות, המעכבים את קידומו של אזור תעשייה זה. חבל על כל יום. כל רגע עיכוב הוא נזק לטווח ארוך. האזור כולו צמא לבשורת תעסוקה גדולה זו". כתב רובינשטיין.

לדברי רה"ע, "אין צורך להכביר מילים על חשיבות הפרויקט לעיר ולציבור החרדי. אזור תעשייה שכזה, יהווה ספינת דגל ארצית בכל הקשר לקידום רווחתו של הציבור החרדי, מתן פתרונות תעסוקה אמיתיים, המתאימים לצרכיו ולאופיו של הציבור, ועצמאות כלכלית לרשויות בדירוג סוציו אקונומי נמוך".

"מסתבר", כותב רה"ע, "כי מאחורי המילים היפות של הממשלה על עידוד תעסוקת חרדים, אין שום כיסוי. ולעיתים אף להיפך – חבלה בידיים בתכניות פיתוח ותעסוקה לחרדים עליהם אנו עמלים שנים רבות".

בהתאם לכך מבקש רה"ע את התערבותם הדחופה לאישור אזור התעשייה כבר בישיבת הוועדה הקרובה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיש שאילתה לראש הממשלה בנושא כדי לבדוק האם ישנה הנחיה מצידו לא לקדם את הפרויקט. "עיריית ביתר עילית מקדמת שנים את הקמת אזור תעשייה בהשקעה של מיליונים ליציבותה הכלכלית ומינוף תעסוקת חרדים", כתב, "הסתיימו הליכי התכנון והמכשול האחרון הינו חותמת מת"ע, בהוראה מגבוה יורד הדבר מסדר היום פעם אחר פעם".

כזכור בדיקת 'בחדרי חרדים' גילתה כי למרות שבממשלת ישראל מדברים מזה שנים על קידום התעסוקה החרדית והשקעה בציבור החרדי על מנת לשפר את מצבו הכלכלי, הממשלה מעכבת את הקמתו של אזור התעשייה הענק המיועד לציבור החרדי. 

אזור התעשייה "היער האנגלי", נמצא בגבולות ביתר עילית, ואת הקמתו מקדמת עיריית ביתר עילית מזה שנים. במהלך הדרך השקיעה העירייה מיליוני שקלים בתכנון והליכי האישור, והגיעה לישורת האחרונה של מועצת התכנון העליונה (מת"ע) במינהל האזרחי, שם תקוע הפרויקט ב"הוראה מלמעלה". 

ביום רביעי הקרוב, שוב תתכנס הועדה לדיון בנושאים השונים שעל סדר יומם, אלא שאזור התעשייה החרדי – הוצא שוב מסדר היום, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. עד כה, למרות הלחצים וההבטחות הרבות, טרם ניתן האישור המיוחל לוועדה לדון ולהעניק לאזור התעשייה את החותמת המיוחלת. 

הפארק ישתרע על שטח ענק של כ-800 דונם, בשני צדדיו של כביש 375, סמוך לתחנת הדלק יער ביתר. הוא נושק לקו הירוק, ומחבר את ביתר לקו הירוק ממזרח. 

"מטרת ייזומו של פארק התעשייה", מסבירים בעירייה ל'בחדרי חרדים', "הינה יצירת עצמאות כלכלית לביתר עילית, בד בבד עם הצורך במתחם לתעסוקה ומסחר שישמש את תושבי העיר, את תושבי יישובי הסביבה ואולי אף את הנוסעים בכביש 375 בואכה ירושלים". 

לצורך קידום הפרויקט שכרה העירייה משרד ניהול גדול, עליו הוטלה משימה כפולה - דאגה לסיום התכנון ואישור התכניות, לצד - יצירת מגעים עם עסקים ומעסיקים, לשם הבאתם לפארק התעשייה החדש. 

בעיריית ביתר עילית אמרו ל'בחדרי חרדים', כי אין שוב סיבה לעיכוב המתמשך באישור אזור התעשייה: "אנו  פונים כל העת בבקשות לנציגים החרדים, בראשם שר הפנים הרב אריה דרעי, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש ויו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני, שמסייעים לנו רבות, גם בלחץ על ראש הממשלה לאשר את התכניות. כמה פעמים בלחציהם הוכנס הדיון לסדר היום במינהל, אך הוצא ממנו ברגע האחרון". 

עוד נאמר: "אנחנו מתחננים לראש הממשלה ולשרים לאפשר את אישור אזור התעשייה. זוהי הדרך לבניית עצמאות כלכלית ויצירת יציבות פיננסית. מדובר בעיר ש-80% התושבים בה מקבלים הנחה בארנונה. אזור התעשייה לא רק יאפשר לעירייה הכנסה חלופית, אלא בעיקר – ישפר את מצבם הכלכלי של תושבי העיר".
ביתר בנייה פרוייקט מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד