כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לאחר הסערה העולמית: הסורי המצליף הואשם

הפליט הסורי שהצליף באדם שחבש כיפה ברחוב בברלין בגרמניה לפני כחודש, הואשם בתקיפה

צילומסך
צילומסך



לאחר הסערה הבינלאומית שעורר פליט מוסלמי מסוריה, שהצליף באדם שחבש כיפה ברחוב בברלין בגרמניה לפני כחודש, ביום שישי האחרון הוא הואשם בתקיפה.


צילום: ‎@JFDA_eV

שמו הפרטי של אותו מוסלמי הוא כנען, אך שמו המלא לא פורסם. הוא הואשם בגרימת נזק גופני והוצאת דיבה. כך מדווחים כלי תקשורת בגרמניה, לא פורסם מתי יחל משפטו.

כזכור לפני כחודש הרשתות החברתיות געשו ורעשו, כשצעיר ערבי ישראלי, בן 21 שחבש כיפה ברחובות ברלין, הותקף בצהרי היום בברלין על ידי מוסלמי עם חגורה.

בתיעוד שפרסם ארגון JFDA, ארגון יהודי לדמוקרטיה ולאנטישמיות, המוסלמי תוקף את חובש הכיפה, שצעד יחד עם חבר נוסף. התוקף היה יחד עם עוד שני חברים שצפו מהצד ועודדו אותו. המהגרים המוסלמים צעקו קריאות גנאי לשני הצעירים.

הצעיר המותקף הצליח לצלם את האירוע, ומשטרת ברלין פתחה בחקירה. לאחר יומיים המוסלמי הופיע בתחנת המשטרה בברלין והסגיר את עצמו בליווי עורך דין.

בהמשך התברר כי הצעיר בן ה-21 שהותקף הוא ערבי ישראלי המתגורר בברלין ושמו אדם ארמוש.

על פי הדיווח בתקשורת המקומית, אותו אדם ארמוש התערב עם חבר האם מסוכן לחבוש כיפה, והוא לא האמין שהוא יותקף. "רציתי להוכיח שזה לא נכון, אבל זה מה שקרה בסוף" הוא הוסיף.

המקרה הגיע עד לאוזניה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אשר הגיבה ואמרה, זהו "אירוע נורא ואיום. עלינו להילחם באנטישמיות בגרמניה בין אם מקורה בגרמנים או באנשים ממדינות ערב".

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, הגיב גם הוא לתיעוד ואמר: "כשאנשים צעירים מותקפים רק בגלל שהם חובשים כיפה - זה דבר בלתי נסבל. אסור שיהודים יחושו מאוימים שוב. מוטלת עלינו החובה לספק להם הגנה".
גרמניה הרשעה תקיפה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד