י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מפחיד: המידע באינטרנט יכול להרוג אותנו

היום כולנו מומחים. את כל התשובות לשאלות הרפואיות הקשות אנחנו יכולים למצוא במקור המידע הזמין ביותר - רשת האינטרנט, אבל האם אנחנו יודעים עד כמה זה מסכן את חיינו? ומה הפתרון

צילום: pixabay
צילום: pixabay

 


7 מיליון מאמרים, 700 אלף מחקרים קליניים ו-1.8 מיליון סקירות שמנסות לסכם את כל החומר הרפואי שיש באינטרנט. קבוצת חוקרים שבדקה 60 אלף מאמרים, מצאה שרק 7 אחוזים מתוכם מכילים מידע נכון, כך פורסם באתר דה מרקר.

כולנו מסתמכים על מידע מהאינטרנט, אבל אנחנו לא יודעים עד כמה הוא לא נכון ועד כמה הוא יכול להטעות.

מה לעשות עם כפתורים באוזניים שלא נופלים? האם תינוק יכול לאכול תחליף חלב לא כשר? והאם אפשר ללדת בצורה רגילה אחרי שתי ניתוחים קיסריים? השאלות האלה ועוד רבות מטרידות לא מעט אנשים, רובם הולכים לחפש את התשובה באינטרנט ומקבלים שם תחזיות גרועות מאוד.

לפעמים אין זמן להגיע לרופא, לפעמים השאלה מביכה מדי כדי לשאול את הרופא ולפעמים התשובה דחופה מדי מכדי לחכות בתורים הארוכים במרפאה. כשעולה שאלה רפואית, לא מעט מאיתנו נוטים ללכת את הרופא הקרוב ביותר - דוקטור גוגל, שמספר לנו שכל כאב ראש יכול להיות סכנת נפשות.

במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' הבינו כי היום אנשים מחפשים מענה לשאלות הרפואיות שלהם באינטרנט וכדי לא לגרום לאנשים לחפש את התשובות באתרים מפוקפקים ולמצוא תשובות של אנשים שהסמכות הרפואית שלהם מוטלת בספק, אתר האינטרנט של המרכז הרפואי יצא במיזם מיוחד.

עשרות שאלות חשובות יותר וחשובות פחות, מביכות יותר ומביכות פחות, דחופות יותר או פחות, רוכזו כולן באתר האינטרנט של המרכז הרפואי מתוך מחשבה שאם אדם כבר מחפש את התשובה לשאלה באינטרנט, עדיף שימצא תשובה שניתנה על ידי מומחה ממרכז רפואי שנחשב למומחה בתחומו.

בין השאלות ניתן למצוא גם כאלה שדנות בנושאים שבדרך כלל פחות נידונים בציבור החרדי, אך החשיבות שלהם לא פחותה. שאלות שהתשובות להן חשובות בעיקר לנשים חרדיות שלא נחשפות לנושאים האלה מהרחוב ועדיף שהתשובות תגענה ממקום מוסמך.

בית החולים 'מעייני הישועה' הוא אחד מבתי החולים החרדיים היחידים בארץ ומשום כך גם התשובות הניתנות באתר האינטנרט מתאימות את עצמן לציבור החרדי. בין המשיבים ניתן למצוא גם את רב בית החולים שעונה על שאלות כגון אכילת מצה לאחר ניתוח שרוול או האם מותר לתת לתינוק תחליף חלב מיוחד ללא הכשר. באמצע הלילה, כשתינוק צורח ותחליף החלב היחיד המותר לו אינו כשר, תשובה של רב בנושאים רפואיים הלכתיים אלו, יכולה להציל את התינוק מרעב ואת ההורים מתסכול עמוק.

בחיפוש פשוט של המילים "שאל את הרופא", אחת התוצאות הראשונות המופיעה בגוגל היא האתר של המרכז הרפואי 'מעייני הישועה' וכנראה שלא סתם, מספיק אנשים נעזרו בו.

בית חולים רפואה אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד