י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החלוץ החרדי הפתיע ופרגן לבנט

לאחר השוואת ימי חופשות החינוך המיוחד והחינוך הרגיל נפגש השר נפתלי בנט עם הרב חיים פרקל: "לילדי החינוך המיוחד יש פינה מיוחדת בליבי, אני שמח על הזכות לתקן עוול של שנים"

החלוץ החרדי הפתיע ופרגן לבנט



בפגישה מיוחדת הודה הרב חיים פרקל, יו"ר מוסדות 'עלי שיח' ו'מגן אברהם', לשר החינוך נפתלי בנט על המהלך שהוביל יחד עם סגנו הרב מאיר פרוש: "להחלטתכם המבורכת יש השלכות חיוביות וכבירות לטובת הילד המיוחד וכל משפחתו"



שר החינוך, נפתלי בנט: ״לאחר שנים שהורים לילדים בחינוך המיוחד מהמגזר החרדי התמודדו עם הפער שבחופשות הקיץ של ילדיהם, עשינו מהלך צודק ונכון שיתקן. מדובר בצורך שעלה מן השטח על ידי ההורים, ולכן הנחיתי את גורמי משרדי לגבש פתרון הולם בהקדם. שמענו - וטיפלנו. עתה יוכלו המשפחות לנצל את חופשת הקיץ כדי ליהנות, לטייל ולצבור כוחות יחד ללא הפרעה.

עושים היסטוריה: ההחלטה על השוואת ימי החופשות של החינוך המיוחד והחינוך הרגיל בציבור החרדי שהתקבלה השבוע על ידי שר החינוך נפתלי בנט וסגנו הרב מאיר פרוש - מתקבלת במשפחות הילדים המיוחדים כמים קרים על נפש עייפה, כשההורים לא ייאלצו לקחת חופשה כפולה מהעבודה בגלל כפל החופשות של הילדים.

מי שמיהר להודות על כך בשם המשפחות והילדים הוא הרב חיים פרקל, מחלוצי המהפכה בתחום החינוך המיוחד החרדי, שלצד תפקידו כיו"ר עמותת 'עלי שיח' המתמקדת בבעלי פיגור ואוטיזם - מכהן גם כיו"ר עמותת 'מגן אברהם' לילדי החינוך המיוחד בה מתחנכים מאות רבות של ילדים מכל העדות והחוגים בציבור החרדי.

בפגישתם, תיאר השר בנט בפני הרב פרקל את מהלך האירועים שהובילו להחלטה ההיסטורית: "לפני כשנה ביקרתי בביה"ס של החינוך המיוחד במגזר החרדי, ושמעתי על הקושי העצום עבור ההורים בשל הפער בחופשת הקיץ. ביקשתי מאנשי משרדי לטפל בבעיה, ואני שמח על הזכות שנפלה בחלקנו לפתור אותה. מדובר ב‏צעד טכני קטן, ללא כל עלות, שסייע לאלפי משפחות המתמודדות עם מציאות יומיומית מורכבת דיה. פשוט הקשבנו וביצענו". עוד הוסיף השר כי "חרטנו על דגלנו את הסיוע לכל תלמידה ותלמיד ובפרט לאוכלוסיות מוחלשות. תלמידי החינוך המיוחד החרדי והוריהם זכאים מהמערכת לכתף תומכת אמתית".

הרב פרקל ביקש להביע את תודתו בפני השר בשם אלפי ההורים והתלמידים שצעד זה שיפר את חייהם לאין שיעור ואמר כי "מדובר בהחלטה צודקת ונכונה מאין כמוה. הלא די להן למשפחות עם האתגרים המורכבים וההתמודדויות הרבות עמם הן נאלצות להתמודד מדי יום ביומו, וברור כי לולא השוואת ימי החופשה הקושי שלהן היה מוכפל שבעתיים.

"ההורים הגיבורים הללו, שנושאים בעול גידולם של הילדים המיוחדים, לא יכולים לעבוד לפרנסתם כאשר הילד המיוחד בחופשה וזקוק להם בכל רגע. גם תשומת הלב הדרושה ליתר הילדים שבבית נפגעת מכך, ועל כן, יש להחלטתכם המבורכת השלכות חיוביות וכבירות לטובת הילד המיוחד וכל משפחתו".







שר החינוך נפתלי בנא הרב פרקל חינוך מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד