כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בן 17 טבע במי הכנרת: "אם אטבע, חברים שלי למטה יצילו אותי"

צעיר כבן 17 ממשפחה חרדית טבע לאחר שקפץ למי הכנרת. הוא נמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה, ופונה לבית החולים כשמצבו אנוש • זמן קצר לפני שקפץ אל המים אמר הנער כי אינו יודע לשחות אך, "אם אטבע, חברים שלי למטה יצילו אותי". שמו לתפילה: יצחק אלחנן בן מרים

אמירת תהילים על רקע פעולות ההחייאה
אמירת תהילים על רקע פעולות ההחייאה





צעיר ממשפחה חרדית טבע בכנרת בסמוך לטיילת בטבריה. לאחר פעולות החייאה חזר הדופק כשבשפת הכנרת קראו פרקי תהילים. הוא פונה במצב קשה לבית החולים במצב אנוש.

בשעות הצהרים בסמוך לשעה 12:00, נער בן 17 טבע במי הכנרת בסמוך לטיילת 'יגאל אלון' בטבריה ונקלע למצוקה. לאחר זמן מה הוא חולץ מהמים כשהוא מחוסר הכרה.

צילום: שלומי רבינוביץ

צעיר חרדי שפגש את הנער זמן קצר לפני שקפץ, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי שאל אותו האם הוא בכלל יודע לשחות, לאחר שראה שהוא מתלבט האם לקפוץ. "הוא היה שם עוד עוד שתי חברים, אבל ראיתי שהוא מסתובב הלוך ושוב ומפחד לקפוץ. שאלתי אותו 'אתה יודע בכלל לשחות?' והוא ענה לי 'לא, אבל אל תדאג. אם אטבע חברים שלי למטה יצילו אותי'".

צילום: דוברות איחוד הצלה

כונני איחוד הצלה וצוותי מגן דוד אדום ביצעו בו פעולות החייאה ולאחר שחזר הדופק הוא פונה במצב קשה לבית החולים פוריה בעיר כשמצבו מוגדר קשה. דוברת בית החולים פוריה, מיה צבן מסרה כי הנער הגיע למלר"ד כשמצבו אנוש, ומאמצי ההחייאה נמשכים.



צוות סיור של משטרה הגיע למקום ומתשאל את חבריו של הצעיר שטבע. מחקירה ראשונית במקום עולה כי הנער יצא לטיול יחד עם עוד שני חברים שלו ללימודים הגיעו לטיילת טבריה ושם באזור המכונה "המזרקה" קפץ לימת הכנרת.

"כשהגעתי למקום עדיין נערכו סריקות ע"י השיטור הימי לאיתור הנער" סיפר יוסי אוקנין ראש סניף איחוד הצלה בטבריה. "לאחר איתורו ללא דופק ונשימה סייענו להוציא אותו מהמים והתחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות".

צילום: דוברות איחוד הצלה

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א קובי סרור הוסיף כי "לאחר פעולות ההחייאה המתקדמות והממושכות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים הדופק של הנער חזר והוא פונה במצב קשה מאוד לבית החולים כשהוא מונשם".

העתירו בתפילה עבור הנער תושב מודיעין עילית, יצחק אלחנן בן מרים לרפואה שלמה.

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בין השנים 2008-2018 מתו כתוצאה מטביעה 174 ילדים ובני נוער. עד כה בשנת 2018 מתו מטביעה 17 ילדים ובני נוער (מתוכם 10 בני נוער) ובשנת 2017 מתו מטביעה 15 ילדים ובני נוער.

צילום: דוברות איחוד הצלה
טביעה בכנרת קפיצה למים טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד