ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פיצול חרדי? דרעי הודיע על תמיכה בלסרי

לקראת פיצול חרדי? • השר אריה דרעי הודיע כי יתמוך בראש העיר אשדוד המכהן יחיאל לסרי, לקדנציה נוספת • באשדוד חוששים בפילוג חרדי בין הסיעות החרדיות ובש"ס ממתינים למכתב התמיכה הרשמי עליו יחתום נשיא המועצת

השר דרעי עם יחיאל לסרי
השר דרעי עם יחיאל לסרי



כחצי שנה לבחירות באשדוד שצפויות להיות סוערות, הודיע היום (שלישי) יו"ר ש"ס אריה דרעי על תמיכה בראש העיר אשדוד יחיאל לסרי לקדנציה נוספת בראשות העיר אשדוד.

השר דרעי כתב ברשת הטוויטר, "סיכמתי כעת עם חברי, ד״ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד, כי תנועת ש״ס תמשיך את השותפות איתו ותמשיך לתמוך בו, למען פיתוחה של אשדוד, למען רווחת התושבים ולמען הצלחת ושגשוג העיר גם בעתיד".

הכרזת דרעי הופכת את ש"ס לסיעה הראשונה המודיעה על תמיכה בלסרי, בעוד שמפת המועמדים הסופית לא ברורה. המועמדים הבולטים שמתמודדים כרגע מול לסרי הם שמעון (סניה) כצלנסון, הנתמך בידי מגזר יוצאי ברית המועצות בעיר, והלן גלבר, הנתמכת על ידי ראש העיר הקודם צבי צילקר.

העובדה שיש שני מועמדים בולטים באופוזיציה מציבה את לסרי בעמדת פתיחה טובה, אך פעילים בולטים באופוזיציה המקומית מנסים להביא לאיחוד בין כצלנסון לגלבר ולהתמודדות מול לסרי בקול אחיד, מה שיציב את ראש העיר בעמדת פתיחה נחותה בקרב הציבור הכללי בעיר. נכון לעכשיו, ניסיונות האחדות לא עלו בהצלחה, ויתכן שזו הסיבה להחלטת דרעי להודיע על תמיכה בלסרי כבר כעת. מנגד, יתכן והחלטת דרעי בעיתוי כה מוקדם תביא דווקא לאיחוד השורות בין מועמדי האופוזיציה.

לצד החלטת ש"ס, יש להדגיש כי בסיעת האחות 'יהדות התורה' טרם קיבלו החלטה בנושא. על פניו לסרי הוא מועמד נוח גם עבורם, אך בכירי המפלגה בעיר חוששים כי לסרי לא יצליח לגייס 20% מקולות הציבור הכללי בעיר, שיחד עם קולות המגזר החרדי יביאו לבחירתו.
באשדוד חוששים שהדבר יפלג את החרדים בעיר ואף ייתכן ויפלג את הסיעה האשכנזית בעיר מאחר וחה"כ ישראל אייכלר כבר הודיע על תמיכה ביחיאל לסרי.

כעת ממתינים בש"ס לנשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן שאמור לחתום על מכתב תמיכה רשמי שיקרא לתושבי העיר להצביע עבור יחיאל לסרי.
דרעי יחיאל לסרי אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד