י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נער בן 15 ישלם עשרות מיליונים לאורך כל חייו

קנס יוצא דופן הוטל על נער בן 15 שהצית יער וגרם לנזק אקולוגי עצום • עורך דינו: "עונש אבסורדי" • השופט: "אם הצעיר יעמוד בתשלומים לאחר 10 שנים, ולא יסתבך בפלילים, הוא יהיה פטור מלשלם את המשך הקנס"

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



שופט במדינת אורגון חייב צעיר שהודה כי הוא זה שהצית יער בשנה שעברה, וכתוצאה מכך האש התפשטה לאורך נהר קולומביה ושרפה עשרות אלפי דונמים של יבול ועצים, בסכום העולה על36,000,000 $.

השופט ג'ון אולסון כתב בחוות דעת שפורסמה אתמול (שני), כי בית המשפט יודע שאין אפשרות לנער לשלם את הסכום הזה, וציין כי בית המשפט יכול למנות אחראים שיפקחו על הסדר תשלומים לסכום הלא שגרתי הזה.

השופט הוסיף כי "לאחר שבדק את הטיעונים שהוצגו על ידי הצדדים, בית המשפט פסק כי קנס של 36 מיליון דולר, לא מפר את החוקה הפדרלית", כך מדווחים כלי תקשורת בארה"ב.

עורך דינו של הנער בן ה-15, ביקש בשבוע שעבר עונש "סביר והגיוני", וקרא לסכום של כמעט 37 מיליון דולר "אבסורדי".

עם זאת השופט אולסון אמר כי "זה סכום יוצא דופן לקנס, ואם הצעיר יעמוד בתשלומים לאחר 10 שנים, ולא הסתבך בפלילים, הוא יהיה פטור מלשלם את המשך הקנס".

הצעיר ממוצא אוקראיני המתגורר במדינת וושינגטון הודה שהצית שני זיקוקים ביער ב-2 בספטמבר בשנה שעברה, ובחודש פברואר השנה הוא הודה באשמה, בנוסף הוא אולץ לכתוב יותר מ-150 מכתבי התנצלות לגורמים שונים.

הצעיר שרף כ-120 קילומטר מרובע של עצים ושדות של חקלאות, מה שהביא את השופט לפסוק את הסכום העצום, אולי כדי להפחיד צעירים אחרים לבל יעזו לעשות כמעשהו. עקב גילו שמו של הצעיר לא פורסם.
שריפת יער קנס מיליונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד