כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרסום ראשון: רבני ירושלים יתכנסו לדיון חירום

בשל ריבוי חילולי השבת, יתכנסו מחר רבני העיר לדיון חירום בירושלים • רבני השכונות במכתב אחדות: "צביונה היהודי של העיר נחלש על ידי גורמים שונים המעוניינים בכך" • כל הפרטים בפרסום ראשון

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



פרסום ראשון: בעקבות ריבוי חילולי השבת, רבני ירושלים יתכנסו מחר לכינוס חירום. ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי רבני ירושלים צפויים להיפגש מחר בערב בבית הארחה בית וגן בכדי לדון בפעולות השונות לחיזוק השבת במרחב הציבורי בירושלים ובמהלכו תינתן סקירה לרבני העיר על מצב השבת בעיר.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי לקראת הכינוס שיגרו חלק מרבני העיר בירושלים מכתב לרבי השכונות בו נכתב: "שמירת השבת בפרהסיה הציבורית בירושלים, הייתה מאז ומעולם לאות ולמופת לקדושתה של העיר". הרבנים כותבים כי, "מוטלת על כתפינו לדאוג ולהעלות את נס את כבוד השבת בעיר. ובמיוחד לעת הזו, שלמגינת לב מתרבים הפרצות בחומת השבת בירושלים עיר קודשנו. במתחמי בילוי גדולים, במתנסי"ם העירונים ועוד, כך שבניגוד גמור לרחשי הלב ורצונם שך רוב תושבי העיר - צביונה היהודי של העיר נחלש על ידי גורמים שונים המעוניינים בכך".

על המכתב חתומים מלבד רבני העיר, גם הרבנים הגאונים הרב אביגדור נבנצאל, הרב ראובן אלבז, הרב אליהו שלזינגר, הרב ברוך שרגא, הרב דוד שמחון, הרב משה בן אבו, הרב דוד שפירא, הרב יהשוע זמל והרב אהרון וינר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בנוסף שיגר רבה של ירושלים הגר"א שטרן מכתב לרבני השכונות בו כתב כי בכנס, "צריך להכריז ולומר שמי שהמדינה יקרה לו - אז גם השבת צריכה להיות יקרה לו".





חילול שבת כינוס רבנים ירושלים מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד