ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הסקר קבע: החתונה רכילותית וצהובה

האם נכון היה לעסוק בחתונה המלכותית של הדוכסית מסאסקס בבריטניה שהתרחשה בשבת?

צילום: pixabay
צילום: pixabay צילום: pixabay





החתונה המלכותית של הדוכסית מסאסקס, הידועים גם בכינוי מייגן והארי, הייתה הנושא המדובר ביותר בימים האחרונים. למרות שהחתונה נערכה בשבת ולאחריה היה גם חג, גם בציבור החרדי היו לא מעט דיבורים שעסקו בנושא זה.

ההתעסקות המרובה בחתונה המלכותית מובילה לשאלה האם נכון בכלל לנו, כציבור חרדי, להתעסק בחתונה הזו. השאלה מתעצמת מאוד כשמבינים שהחתונה הזו מייצגת הרבה יותר מחתונה רגילה, היא מייצגת של חתונות כנסייתיות באופן כללי, היא מייצגת רוחות של מערביות והיא מובילה את ההתעסקות לשאלת החתונה ולא לשאלת הנישואים.

סקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' בדק האם הקוראים חושבים כי ראוי להתעסק בחתונה הזו למרות, על אף או בגלל כל מה שהיא מייצגת. 23 אחוזים מהמשיבים לסקר טענו כי ההתעסקות בחתונה אסורה כיוון שכאמור החתונה היא נוצרית ונערכה בכנסיה.


הכלה הנסיכה. צילום: רויטרס

יחד עם זאת, 17 אחוזים מהמשיבים טענו כי לא רק שאין איסור, אלא להפך, מותר לצפות בחתונה המדוברת. ישנה אפילו ברכה שנאמרת כשרואים מלך - "ברוך שחלק מכבודו לבשר ודם", כך שהתעסקות בחתונה שכזו היא בסך הכל השלכה של הברכה ההיא.

היו כאלה שתמכו, היו כאלה שאסרו, אך רוב רובם של המשיבים הסכימו כי לא מדובר בעניין עקרוני דתי ומדובר בסך הכל בעניין צהוב, רכילותי וזול, שמנסה להאדיר משפחת מלוכה אחת. זה לא אסור ולא מותר, טענו 60 אחוזים מהמשיבים.
מייגן והארי הדוכסים מסאסקס החתונה המלכותית אנגליה סקר לובי נשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד