י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בעקבות האיום החרדי: נתניהו דורש מליברמן להאיץ את חוק הגיוס

בעקבות פניית ראשי המפלגות החרדיות, וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', ראש הממשלה בנימין נתניהו, העביר מסרים לשר הביטחון אביגדור ליברמן, בדרישה שיעמוד בלוח הזמנים שנקבע עם המפלגות החרדיות לקידום חקיקת חוק הגיוס

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



נתניהו דורש מליברמן להזדרז כדי לעמוד בלוח הזמנים של חוק הגיוס. ראש הממשלה בנימין נתניהו, העביר מסרים לשר הביטחון בדרישה שיעמוד בלוח הזמנים שנקבע עם המפלגות החרדיות אודות חקיקת חוק הגיוס.

דרישת נתניהו מגיעה בעקבות מכתבם של חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, שפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים', ובו קראו לראש הממשלה לזרז את ההליכים סביב חוק הגיוס. המכתב נוסח בעקבות דרישת מועצת גדולי התורה שהתכנסה בעניין.

כזכור, ראשי הקואליציה בסוף מושב החורף ובתום המשבר הפוליטי סביב חוק הגיוס סיכמו כי, "עם תחילת מושב הקיץ יגיש שר הביטחון לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק ממשלתית לעניין הגיוס בהתאם להמלצת הוועדה שהתקיימה במשרד הביטחון, ולא יאוחר מארבעה שבועות אחר תחילת המושב".

על פי הסיכום "לאחר שההצעה תאושר בוועדת השרים לחקיקה ותעבור קריאה ראשונה בכנסת היא תמוזג עם הצעת חוק של חבר הכנסת בן צור לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. הנוסח לקריאה שניה ושלישית יגובש בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה" .

מאחר שהזמן חלף החרדים פנו לראש הממשלה בשבוע שעבר במכתב ובו דרשו לזרז את ההליך.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אתמול (שני) התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן לחוק הגיוס ואמר בפתח ישיבת הסיעה "זה לקראת סיום, כשיהיה מתווה מגובש נציג אותו, זה לקראת הסוף. מדובר בניסוחים אחרונים". לדבריו "אחרי שהם יסיימו את העבודה, זה יעבור לרמטכ"ל, גם הוא יצטרך לאשר ואחר כך גם אני. ההתרשמות שלי היא שיש בצוות גישה מקובלת על כולם".
חוק הגיוס ליברמן חרדים כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד