י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מלכיאלי זועם בכנסת: "בני ישיבות מופלים"

מעקב 'בחדרי חרדים': במהלך דיוני המליאה ניצל חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי את נאומו ותקף את אפליית בחורי הישיבות בתחבורה הציבורית

צילום: אדיר סולטן, פלאש90
צילום: אדיר סולטן, פלאש90



במהלך דיוני המליאה היום (שלישי), ניצל חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) את נאומו והתייחס לאפליית בחורי הישיבות בתחבורה הציבורית.

"אין לי הסבר מניח את הדעת, מדוע בחורי ישיבות משלמים מחיר מלא בתחבורה ציבורית בעוד עמיתיהם הסטודנטים זוכים למחיר מסובסד?" אמר מלכיאלי, שהוסיף "אני קורא מכאן למשרד האוצר ולפקידיו, הוגשה הצעת חוק לתיקון העוול, אנא מכם מינעו את הסחבת ואשרו את הצעת החוק הכל כך צודקת. הזכאות של בחורי הישיבות להנחת סטודנט, מהווה אפליה. בחורי הישיבות מופלים לרעה לעומת כל בני גילם הלומדים בבתי ספר, במכללות, באוניברסיטאות ואפילו במוסדות להכשרה מקצועית".



חה"כ מלכיאלי התייחס להצעת החוק שיזם חה"כ יעקב אשר ותקוע מזה כשנה במשרד האוצר שמסרבים לתקצב הנחות לתלמידי ישיבות כפי שזכאים סטודנטים.

הצעת החוק של חה"כ יעקב אשר, שאליה הצטרפו חברי סיעתו, חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, באה לתקן, את החוק הקיים, וכאמור לקבוע כי גם "מוסד על-תיכוני להשכלה מקצועית, טכנית, תורנית או דתית", יזכה את תלמידיו בהנחה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "דוח הוועדה לשינוי חברתי כלכלי (דוח ועדת טרכטנברג) המליץ על הוזלת תעריפי נסיעה לאוכלוסיות ייעודיות באמצעות צמצום עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית לאוכלוסיות זכאיות ובהתאם לקריטריונים של ביטוח לאומי, כך שהיקף ההנחה תעלה לרמה המקסימאלית הקיימת בתחבורה הציבורית, (קרי, 50% בדומה לדמי הנסיעה עבור אזרח ותיק)".

"בנוסף, הומלץ לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על ידי הרחבת ההנחה ל-50% לסטודנטים העושים שימוש קבוע בתחבורה הציבורית בכל הקווים, לרבות ברכבת ישראל".
כנסת תחבורה ציבורית אפלייה מפלגות חרדיות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד