י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

העונש של המורה החרדי שברח מאמסטרדם בגלל הטרדות

סוף הסאגה. שנתיים לאחר שהוסגר להולנד וישב שם במעצר עד תום ההליכים, נגזר דינו של המורה אפרים שרייבר אשר הורשע רק בתקיפת ילד אחד ולא ארבעה כפי שטענה התביעה

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



ברח לישראל, הוסגר, ישב במעצר כמעט שנתיים, ואז הואשם: לפני יותר משנתיים ברח אפרים שרייבר תושב אמסטרדם לישראל, לאחר שהוצא נגדו צו מעצר בגין פגיעה בילדים חרדים אותם לימד בתלמוד תורה מקומי, לאחר סאגה משפטית הוא הוסגר להולנד על ידי הרשויות בישראל, שם נעצר וישב במעצר קרוב לשנתיים.

על פי הדיווח בכלי תקשורת הולנדיים, הוא הואשם השבוע בתקיפה של ילד אחד, ולא בארבעה ילדים כפי שדרשה התביעה, השופט ציין כי רק לגבי ילד אחת ישנן הוכחות ברורות על ביצוע מעשים מגונים. לגבי שאר הילדים לא הוכח, ולכן מחמת הספק הוא הואשם רק בפגיעה בילד אחד. השופט פסק לו שנתיים מאסר בפועל, אך מאחר והוא שהה במעצר עד תום ההליכים במשך קרוב לשנתיים, הוא שוחרר על תנאי.

הנאשם אפרים שרייבר קיבל שלוש שנות מאסר על תנאי, בנוסף נאסר עליו ללמד ילדים בחמש השנים הקרובות.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בית המשפט המחוזי בירושלים הכריז לפני יותר משנתיים על אפרים שרייבר כבר-הסגרה להולנד, שם יוחסו לו עבירות של פגיעה בקטינים, חלקם תלמידיו, בעת ששימש כמורה בתלמוד תורה שבאמסטרדם הקרוי 'החיידר'.

בעקבות בקשת ממשלת הולנד להסגיר לידיה את שרייבר כחלק מהסכם הסגרה שקיים בין הולנד לישראל מכוח האמנה האירופית בענייני הסגרה, הגישה פרקליטות המדינה בפברואר 2016 עתירה להכריז על שרייבר בר-הסגרה להולנד, בגין עבירות נגד שבעה קטינים בין הגילאים שש עד 13, תלמידי בית הספר בו שימש שרייבר כמורה במהלך שנת הלימודים 2011 - 2012.

שרייבר מחזיק באזרחות הולנדית וישראלית. לפני התקופה הרלוונטית, הוא התגורר כשנה וחצי בישראל, ולאחר מכן חזר להולנד והחל לעבוד כמורה. לאחר ביצוע המעשים המיוחסים לו, הוא עלה לישראל וקיבל אזרחות ישראלית.

כזכור, לבקשת ההסגרה צורפו בין השאר, הודעות של שבעת הנפגעים המפרטים על האירועים שעברו לכאורה; הודעותיהם של הורי הנפגעים אשר שמעו מבניהם על מעשיו של המשיב והודעותיהם של עובדים שונים בבית הספר.

כאמור השבוע הוא סיים לרצות את עונשו מיד לאחר שהואשם, אך יאסר עליו ללמד ילדים, בנוסף לשנתיים בהם היה בכלא על תקן של עציר, הוא קיבל 3 שנים על תנאי.
פגיעה בתלמידים מורה תלמוד תורה צו הסגרה אפרים שרייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד