כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יום מתוח בכנסת: האופוזיציה מסתערת

בקואליציה פועלים לגייס רוב כדי להפיל היום בזה אחר זה את חוקי האופוזיציה • יו"ר סיעת 'המחנה הציוני': "אנחנו מתכוונים להניח היום חוקים משמעותיים וחשובים כאשר האופוזיציה בנוכחות מלאה כדי לגרום לקואליציה להפסיד ולתת לאזרחים לנצח"

מליאת הכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מליאת הכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל פלאש 90



לכאורה היום היה אמור להיות עוד יום שיגרתי במליאת הכנסת, בו יתקיימו דיונים בועדות ובשעה 11:00 תיפתח מליאת הכנסת עם הצבעות על חוקים שונים.

אלא שבאופוזיציה מנצלים את השבוע הריק בהצבעות על חוקיים משמעותיים. וצפויים לערוך היום בליץ חקיקות פרטיות, דבר העלול לסכן את הרוב הקואליציוני.

מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון יזם התגייסות מלאה של כלל חברי האופוזיציה, שיגיעו היום כולם לכנסת, זאת במחאה על כך שהנהלת הקואליציה החליטה לבטל את ישיבת ועדת השרים לחקיקה, שלא תתכנס השבוע בשל חג השבועות שחל ביום ראשון - היום בו מתכנסת הוועדה, במקום להתכנס ביום למחרת.

באופוזיציה יעלו היום שורה של חוקים פרטיים כאשר הקואליציה תהיה בכנסת בהרכב חסר.

לצורך כך, בהנהלת הקואליציה פועלים בשעות אלו לגייס את כלל חברי הכנסת והשרים שיתייצבו היום במליאה ויצביעו נגד חוקי האופוזיציה.

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון אומר ל'בחדרי חרדים': ״הממשלה שוב מנמנמת ודואגת לעסוק בכל דבר אפשרי חוץ מטובת הציבור. מבחינת הממשלה מושב הכנסת הזה - מיותר והם התחילו את הספירה לאחור עד לפגרת הקיץ".

חסון הוסיף כי "לאחר שהם ביטלו שוב את ועדת שרים הם ציפו ליום רביעי שבו הם לא יצטרכו להגיע למליאת הכנסת, אך לצערם האופוזיציה לא תאפשר סיטואציה כזאת".

על כוונותיו לקראת ההצבעות היום, אמר חסון; "אנחנו מתכוונים להניח היום חוקים משמעותיים וחשובים כאשר האופוזיציה בנוכחות מלאה כדי לגרום לקואליציה להפסיד ולתת לאזרחים לנצח."

יצוין, כי מהלך כזה לא היה יוצא אל הפועל, לולי אושר על ידי חברי נשיאות הכנסת, המורכבים מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וסגניו - ח"כים מכל סיעות הבית.
קואליציה אופוזיציה חקיקה פרטית יואל חסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד