ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רגע לפני הקטיף: הדובדבנים הועלו באש

ערלי לב שרפו הלילה מטעי דובדבנים שעמדו לפני קטיפתם. רק בחודש האחרון נשרמו מעל עשרה הצתות במטע הזה • ראש המועצה: "אנו עדים למתקפות מאורגנות על ידי פורעים ערביים בחקלאיים יהודיים שחוזרות ונשנות" • צפו בנזק

רגע לפני הקטיף: הדובדבנים הועלו באש
ירון רוזנטל



ימים ספורים לפני פסטיבל הדובדנים המסורתי בגוש עציון, הציתו פלסטינים את מטעי הדובדנים ב"אוכף המוכתר" בקיבוץ כפר עציון. השריפה השתוללה במשך זמן רב עד שהושגה שליטה עליה, הותירה על פי הערכות ראשונות נזקים רבים ומשמעותיים.

ההצתה הזו מצטרפת לגל של הצתות וניסיונות הצתה שאירעו באיזור בתקופה האחרונה ולגניבת עשרות טונות של דובדבנים מהמטעים. רק בחודש האחרון נרשמו למעלה מ-10 הצתות במטע הזה, עשרות עצים נשרפו ונגרם נזק של עשרות אלפי שקלים.


(צילום: ירון רוזנטל)

בסוף שבוע הבא אמור להיערך במקום פסטיבל הדובדבנים המסורתי של גוש עציון, זו השנה ה-17. בכל שנה מושך אליו הפסטיבל אלפי מבקרים שנהנים מקטיף הדובדבנים ומשלל פעילויות משפחתיות.

"ההצתה היום היא החמורה ביותר שהיתה בשנים האחרונות, עבודה של שנים רבות ירדה לטמיון" אומר הבוקר ירון רוזנטל, מנהל בית ספר שדה כפר עציון. "לא נוותר על ההיאחזות באדמה הזאת ונמשיך להפריח את מטע הדודבנים שלנו שהוא מטע הדובדבנים הגדול בארץ".

שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון הגיב גם הוא למקרה החמור והמצער ואמר, "אנו עדים למתקפות מאורגנות על ידי פורעים ערביים בחקלאיים יהודיים שחוזרות ונשנות. לא מדובר כאן בבני נוער משועממים אלא לא פחות מפגיעה חמורה בעם ישראל ובריבונות ישראל. לא יתכן שחקלאי יהודי לא יוכל לעבד את אדמתו. הפורעים ממשיכים את ניסיונם המסורתי לנשל את אנשי גוש עציון מאדמתם, ואנו מכריזים בפה מלא שהם יימצאו אותנו כאן עומדים על ערכינו ועל אדמתינו לנצח".

נאמן הוסיף ואמר כי "רשויות המדינה ובראשם בית המשפט ששיחרר רק לפני מספר ימים את הפוגעים בחקלאיי ישראל לאחר שנעצרו על ידי כוחותינו בעמל רב, נדרשים לפעול במיידית להשלטת שלטון החוק. חקלאיי גוש עציון וכפר עציון אינם הפקר".

הנזק שניגלה הבוקר. צילום: ירון רוזנטל

























דובדבן מטע שריפה פלסטינים קטיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד