י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שקד: "החרדים יוכלו לחיות עם חוק הגיוס המתגבש"

לקראת דיוני חוק הגיוס שיבואו בקרוב, שרת המשפטים התייחסה היום לחוק הגיוס המתגבש ע"י צוות מיוחד של משרד הביטחון שהקים השר ליברמן: "כרגע משרד הביטחון עובד על נוסח שאני בטוחה שכולם יוכלו לחיות איתו. לא יהיה גיוס חרדים בכפייה"

צילום: שלומי כהן, פלאש 90
צילום: שלומי כהן, פלאש 90



לקראת דיוני חוק הגיוס שיבואו בקרוב, שרת המשפטים מתייחסת היום (רביעי) לחוק הגיוס המתגבש ע"י צוות מיוחד של משרד הביטחון שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן.

בנאום שנשאה שקד בכנס המכון החרדי למחקרי מדיניות אמרה שרת המשפטים, "אנחנו עכשיו עובדים בשיתוף פעולה לעשות תיקון נוסף לחוק שנפסל, אמרתי את דעתי שבג"צ לא היה צריך להתערב בשלב מוקדם כל כך שמפריע להליך החברתי, ההתערבות רק מפריעה להליך הזה לקרות". שקד הוסיפה ועדכנה כי, "כרגע משרד הביטחון עובד על נוסח שאני בטוחה שכולם יוכלו לחיות איתו. לא יהיה גיוס חרדים בכפייה. אני בקשר טוב עם הח"כים החרדים בכנסת, וגם שר הביטחון ליברמן התייעץ איתי בנוגע לחוק".

"גם משרד הביטחון מבין שאי אפשר להוביל תהליכים בכפייה". הוסיפה שקד וציינה כי, "חברי הוועדה המקצועית מבינים את החומר ויודעים לא ללכת עם הראש בקיר, והחרדים יוכלו לחיות עם החוק. אולי לא יהיו מאושרים איתו אבל אני מקווה שהוא יתמרץ אוכלוסיה חרדית שלא לומדת להתגייס, ועל זה יש לנו הסכמה עם הח"כים החרדים. אם נהיה כנים עם עצמנו - לא כל מי שלא לומד מתגייס".

השרה שקד התייחס בנוסף לפסקת ההתגברות שהיה לעלות לדיון וגרם למשבר פוליטי בתוך הממשלה ואמרה כי הסיעות החרדיות שותפות שותפות מלאות לקידום פסקת ההתגברות. "לנו יש שמונה מנדטים ואיתם אנחנו מנסים לקדם את האג'נדה שלנו. יש לנו שלושה משרדים חשובים ועובדים בשלושתם". אמרה שקד והוסיפה כי, "הייתה לי הזכות להיות אחראית על בחירתם של ארבעים אחוז מהשופטים בבית המשפט העליון, אני לא חושבת שיש עוד שר משפטים לשינוי כזה, אבל יקח זמן עד שנראה שינויים".

"בנושא ההתגברות". ציינה, "אנחנו מנסים לעשות מה שיכולים עם מספר המנדטים שלנו וצריך להגיע להסכמות. הסיעות החרדיות שותפות מלאות למהלך".
חוק הגיוס איילת שקד אביגדור ליברמן החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד