י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כך ישנו השטייגעניסטים הליטאים את המפה המוניציפלית בבחירות

תופעה חדשה, הולכת ותופסת תאוצה בעולם הישיבות הליטאיות המזוהות עם 'דגל התורה'. אם המהלך יצליח - צפויים בחורי הישיבות לשנות את טבלת התוצאות בבחירות המוניציפליות ולהגדיל את כוחה של הנציגות החרדית • 'בחדרי' עם הפרטים המלאים

היכל ישיבת 'עטרת שלמה' בראשון לציון
היכל ישיבת 'עטרת שלמה' בראשון לציון



פרסום ראשון; כך בחורי הישיבות יצילו את הכוח החרדי בבחירות המקומיות: תופעה שהולכת וצוברת תאוצה בימים האחרונים - צפויה להעניק כוח למפלגות החרדיות בעיקר בערים החילוניות, בבחירות המקומיות המתקרבות בצעדי ענק. 

'בחדרי חרדים' חושף לראשונה כי בעיר ראשון לציון - העבירו תלמידי ישיבה רבים הלומדים במוסדות התורה במקום, את כתובתם לעיר, וזאת במטרה לאפשר להם להצביע במקום מגורם החדש, ולחזק את המפלגות החרדיות בבחירות שיתקיימו בעוד 159 ימים.

המגמה שתופסת תאוצה לא רק בראשון לציון, אלא אף בערים נוספות - קיימת בעיקר בישיבות המזוהות עם המגזר הליטאי שמפלגתם היא 'דגל התורה', כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מלבד ראשון לציון, גם בעיר אלעד מתכוונים תלמידי ישיבת 'תורה בתפארתה' להעביר את כתובתם לעיר, וזאת במטרה להעניק כוח נוסף בבחירות. במקרה הזה - כלל לא ברור האם הכוח יינתן בסופו של דבר לסיעת 'דגל התורה' או שמא לראש העיר ישראל פרוש שלדברי תלמידי הישיבה, "נשכב על הגדר בשביל הישיבה מאז היא הוקמה בעיר". 

בעיר ראשון לציון קיים סניף של סיעת 'דגל התורה' הליטאית, אך בפועל, בבחירות שעברו הניסיון להכניס נציג למועצת העיר - כשל. בשל כך, הישיבה המרכזית השוכנת בעיר - הישיבה הגדולה 'עטרת שלמה' שבראשות הגאון רבי שלום בער סורוצקין המונה 600 בחורים - פועלת לסייע לכוח החרדי.



אבי רפול ממנהלת עטרת שלמה עם הגרח קניבסקי (באדיבות המצלם)צילום: אבי רפול ממנהלת עטרת שלמה עם הגרח קניבסקי (באדיבות המצלם)
אבי רפול ממנהלת עטרת שלמה עם הגרח קניבסקי (באדיבות המצלם)


ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתקופה האחרונה העבירו תלמידים רבים בישיבתו של הרב סורוצקין - את כתובתם לעיר ראשון לציון, וזאת בשביל לאפשר להם להצביע בבחירות הקרובות.

עם זאת יצוין כי חלק ארי מבחורי הישיבה העבירו את כתובתם כבר בתחילת בואם לישיבה - ולטענת התלמידים בגלל ש"אנחנו מרגישים שהישיבה היא הבית שלנו. אנחנו תושבי העיר האמיתיים".

יודגש, כי הרחש בחש בראשון לציון הוא גדול בכל הקשור למפלגות החרדיות. לא ברור עדיין מי ישובץ במפלגת ש"ס בעיר, בעיקר לאור הודעת המשטרה כי ישנה תשתית ראייתית להעמיד את אריה כהן יו"ר הסיעה לדין.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי עלתה הצעה להעמיד כנציג את אבי רפול ממנהלי 'עטרת שלמה' בארץ ואיש אמונו של הגרש"ב סורוצקין, אך הנושא טרם נסגר סופית.

כמו"כ, עדיין לא ברור במי תתמוך ישיבת 'עטרת שלמה' בבחירות למועצה. לדברי אחד העסקנים המקורב לישיבה, "הכל מונח על השולחן, כל האפשרויות פתוחות", לדבריו ל'בחדרי חרדים', "על הפרק עומדת האופציה של הרצת רשימה משותפת לכלל הציבור החרדי בעיר, הכול פתוח".
עטרת שלמה בחירות ראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד