י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גפני במתקפה: "כשזה מגיע לחרדים? לפגוע בהם כמה שאפשר"

גפני תוקף את הסירוב לתקצב מוסדות חרדים לעומת כפל תקציבים להם זוכים הגרעינים התורניים של הציונות הדתית: "יש אפילו גרעינים תורניים שמקבלים תקצוב מ-4 מקומות • גפני גם זעם על השרה שקד שהציבה קריטריון של שירות צבאי לדיינים • צפו

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני במתקפה חזיתית על הציונות הדתית ושרת המשפטים איילת שקד. בדיון שנערך במליאת הכנסת בעקבות שאילתה דחופה שהגיש חה"כ משה גפני בטענה כי הגרעינים התורניים של הצינות הדתית זוכה לכפל תקציבים בזמן שמנהל אגף תרבות תורנית עמוס צייאדה מסרב לתקצב את מוסדות נוח"ם של הציבור החרדי בטענה כי מדובר בכפל תקציבים גם ממשרד הרווחה.



גפני אמר בדבריו: "בימים האחרונים הועברו לוועדת הכספים עודפים של משרד החקלאות, עודפים בתקצוב המשרד שבאמת שליש מהתקציב שלו הגיע כעודפים, יש שם בחטיבה להתיישבות העברה של הגרעינים ההתישבותיים בסביבות של ה-40 מליון שקל שהם כולם גרעינים התיישבותיים. ואני שאלתי אם על הגרעינים האלא נמצאים באיזה קריטוריון ובגלל שחיפשתי שם איזה גרעין ששיך 'לא לציונות הדתית' אלא ליהדות התורה. לא מצאתי אפילו אחד".

גפני סיפר לחברי הכנסת "הלכתי לבדוק איך קורה דבר כזה. בדרך כלל משגיחים שזה נעשה על פי הקריטוריונים הקיימים אחרי שבדקתי וקראתי הרבה דפים, יש פה שני דפים של אותם גרעינים ההתיישבותיים שמקבלים גם ממשרד החינוך וגם ממשרד החקלאות. אותו גרעין שייך גם לחינוך וגם לחקלאות. מקבלים פעמיים תקציב. יש כמה בודדים שמקבלים מ-4 מקומות"

גפני ציין בנאומו כי הוא פנה ליועמ"ש לממשלה, "שבימים רגילים אם זה היה משהו אחר אז בתוך יום הייתי מקבל תשובה, אבל לא קיבלתי עוד תשובה. התקשרה אלי דינה זילבר שהיא אחראית על זה ואמרה לי שהיא תחפש את המכתב, בעצלתיים. הם עובדים מהר בזמנים אחרים".

בהמשך דבריו הוסיף גפני ותקף גם את שרת המשטים איילת שקד שטען כי, "שרת המשפטים הוציאה 'קול קורא' לתקצוב בבתי דין פרטיים שעוסקים בממונות, אני בעד".

"אלא שעשו קריטוריון של שירות צבאי של הדיינים", סיפר גפני שציין כי, "בעיקרון זה יפה - זה גילגול עיניים צדקניות. תעצמו עיניים ותחשבו שהיה שם דינים ערבים האם לא היה קופץ על המקום כל יועץ משפטי?! הרי מה העניין?! או שהוא יודע להיות דיין או שהוא לא יודע להיות דיין. אני אומר לכם שאני חי בתחושה שהכל נעשה כאשר זה נוגע לציבור החרדי".

לסיום דבריו סיפר יו"ר ועדת הכספים כי כאשר ביקש 2 מליון שקל מעמוס צייאדה עבור תלמידי נוח"ם הוא סירב לאשר את התקציב, "משום שמדובר בכפל תמיכות. הוא נותן כפל כל הזמן, אבל כשזה מגיע לחרדים אז זה כפל תמיכות". גפני סיים את דבריו ואמר כי, "מתברר שמדברים על שוויון זה רק שזה לא נוגע לחרדים - אצל החרדים אין כללים. לפגוע בהם כמה שאפשר".
משה גפני גרעינים תורניים תקציב אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד