י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הח"כ השס"י נגד הרפורמים: "אנשים שהם ספק יהודים" • צפו

צפו: חה"כ ינון אזולאי מתעמת עם נציג יש עתיד • "רפורמים שחוגגים בר מצווה לכלב אלה יהודים?" • מיקי לוי: "אין לכם מונופול על הדת"

ינון אזולאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ינון אזולאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל פלאש 90



חה"כ ינון אזולאי (ש"ס) תקף היום במהלך נאומו את הארגונים רהפרומים וטען כי אין להם זכות קיום בארץ.

במהלך נאום שנשא במסגרת הצעה לסדר שהגיש בעקבות מערכון התפילין ב'ארץ נהדרת' אמר חה"כ אזולאי: "בושה שבמדינה יהודית מבזים את הקדוש לעם ישראל, את התפילין שאבותינו מסרו נפשם בתקופות הקשות לעם ישראל, באינקוויזיציה ובשואה - רק בגלל שהתפילין הם אות ברית ביננו לבין הקב"ה, הם אות אשר מסמל את הקשר של היהודי לבוראו".



לדברי חה"כ אזולאי: "לאחרונה נפרצו כל הגדרות והמחסומים אשר מבדלים בנינו לבין העמים, השבת נרמסת בחוצות ואין פוצה פה ומצפצף. תחרויות ספורט בחסות מדינת ישראל רומסים את כבוד השבת סמלי היהדות נהפכו לשמש כתפאורה בתוכניות סאטירה וכבוד ה' מתבזה ברבים".

חה"כ הש"סי תקף את חילול השבת ההמוני בירושלים שאמור להתרחש בקרוב: "בעוד כשבועיים יתרחש רח"ל, חילול שבת המוני בירושלים של משחק כדורגל עם ארגנטינה, ואני שואל עד היכן?. שלושה אותות יש בנינו לבין הקב"ה - שבת, תפילין, וברית מילה. השבת נרמסה, התפילין בוזו – מה שנשאר זה ברית המילה, חסר רק שעוד מעט במדינה היהודית גם זה יבוטל".

ינון אזולאי המשיך במתקפה ואמר: "אני שואל מעל במה זו, מה היה קורה אם דברים כאלו היו קורים בחו"ל? הרי כולם היו זועקים 'אנטישמיות', מה היה קורה עם חלילה היו מבזים את הקוראן? הארץ הייתה רועדת. אבל כשבביתנו עושים זאת - כולם שותקים. רפורמים שחוגגים בר מצווה לכלב אלה יהודים? אלה יכולים לגעת ולנשק את אבני הכותל? יש שם אנשים שהם ספק יהודים".

בתגובה לדברים הגיב חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד), קרא לעברו של אזולאי ואמר: "הרפורמים יהודים כשרים, מי אתה שתדבר עליהם ככה? אין לכם מונופל על הדת ואין לך את הזכות לדבר נגד הרפורמים".

בתגובה לדבריו של לוי ענה לו אזולאי": מרן רבינו הגדול הגאון הרב עובדיה יוסף זצוק"ל כבר התבטא כנגד אותן אלו שקוראות לעצמן נשות הכותל, ואני מצטט במדויק 'הרשעות האלה, רפורמיות האלה, שהן עושות בשביל לנגח את היהדות. כל המצוות הם מקיימים אותם. נשאר להם רק הטלית', הגיע הזמן שנתעורר ונעשה סוף לביזיון. די לתת לכל דורסי היהדות לגיטימציה".
ינון אזולאי רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד