י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הסיווג הבטחוני חזר לחתן היהודי וגם החקירות על רוסיה

כשלושה חודשים לאחר שפורסם על נטילת הסיווג הבטחוני הגבוה ממנו, בשעות האחרונות מדווחים כלי תקשורת בארה"ב, כי חתנו היהודי של הנשיא טראמפ ויועצו הבכיר קיבל בחזרה את הסיווג הגבוה • כמו כן נחקר במשך 7 שעות

ג'ארד קושנר נואם בטקס חנוכת השגרירות בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ג'ארד קושנר נואם בטקס חנוכת השגרירות בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל פלאש 90



חתנו של הנשיא דונלד טראמפ, ג'רארד קושנר, קיבל את האישור לסיווג הביטחוני הגבוה ביותר, מה שמאפשר לו גישה למידע הכי רגיש, ודלת פתוחה למחלקות המסווגות ביותר.

כזכור, בפברואר האחרון דווח כי הסיווג הביטחוני הגבוה של קושנר נלקח ממנו, על ידי ראש המטה של הבית הלבן, ג'ון קלי, שהורה על הסרת הסיווג הביטחוני הגבוה מפקידים בבית הלבן בעלי אישור ביניים, עד שלא יקבלו אישורי קבע. משמעות ההחלטה היתה שקושנר יכול היה להחשף למסמכים ומידעים מסווגים רק ברמה הנמוכה יותר, אך לא מידע מסווג ברמה הגבוהה ביותר.

כאמור, קושנר שמשמש כיועץ בכיר למזרח התיכון ולנושאים אחרים. ונשוי לאיוונקה טראמפ, בתו הבכורה והיהודייה של הנשיא, יוכל עכשיו לחזור לתפקוד מלא בכל הנושאים הרגישים ביותר. 'הניו יורק טיימס' מדווח, כי הסיבה שקושנר היה בין אלו שהסיווג הבטחוני הגבוה נלקח מהם, מאחר והיו לו קשרים עסקיים עם ממשלות זרות, אך לאחר שהדברים התבהרו, הוא קיבל את הסיווג הגבוה בחזרה.

בנוסף, כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי קושנר נפגש עם צוות חוקרים מיוחד של החוקר רוברט מולר בפעם השנייה בחודש שעבר, הצוות חוקר את מעורבות הרוסים לכאורה בקמפיין הבחירות האחרונות בארה"ב, קושנר ענה לשאלות במשך שבע שעות, כך אמר פרקליטו לתקשורת.

הפעם הראשונה בה תושאל היה בחודש נובמבר האחרון, והשאלות התמקדו בקשר שלו עם היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, שהודה באשמת הגשת הצהרות כוזבות לאף-בי-איי, ופוטר על ידי הנשיא טראמפ.
ג'ארד קושנר סיווג בטחוני חקירה המעורבות הרוסית בבחירות בארצות הברית דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד