י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הסורים טוענים: כוחות זרים תקפו אותנו הלילה

ארצות הברית מכחישה וישראל הפעם לא מואשמת. הטלוויזיה הרשמית בסוריה מדווחת כי עמדות צבאיות של צבא אסד הותקפו הלילה על ידי מטוסי קרב אמריקנים

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



סוכנות הידיעות 'רויטרס' מצטטת את הטלוויזיה הסורית הרשמית, שפרסמה כי מטוסי הקואליציה הבינלאומית תקפו מטרות של הצבא הסורי במדבר.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית SANA, ובאופן לא ממש מפתיע גם החיזבאללה טוען כי כוחות זרים תקפו בסוריה.

מנגד ארה"ב מכחישה את הטענות מצד הסורים, כי הם אלו שהובילו את התקיפה נגד כוחות אסד.

על פי הדיווח מספר עמדות צבאיות שנמצאים בין אבו קמאל וחמימיה, הותקפו בידי מטוסי קרב אמריקניים יחד עם מטוסים מחילות אוויר נוספות, הדיווח כאמור מגיע מסוכנות הידיעות הרשמית של סוריה.

כלי תקשורת שמזוהים עם החיזבאללה דווחו כי התקיפות בוצעו קרוב למתקן אנרגיה המכונה T-2 שממוקם סמוך לגבול של סוריה עם עיראק.

כאמור, האמריקנים הגיבו על הפרסום והכחישו את הדיווח, קפטן ביל אורבן דובר הצבא האמריקני באזור אמר, "אנחנו לא מקיימים שום פעילות צבאית נגד חיילי צבא סוריה באזור המדובר".

כמו כן, 'רויטרס' מצטטים גורם בכיר בפנטגון ששמו לא פורסם, שאומר; "לא ידוע לנו על תקיפות שהתבצעו באזור שפורסם".

עד השנה שעברה האזור שבו אירעה התקיפה הוחזק בשליטתו של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) עד שנכבש מחדש בידי הצבא הסורי. כעת האזור מחולק, כך שחלק אחד מוחזק בידי צבא אסד, איראן וחיזבאללה והחלק השני בידי הכוחות הכורדיים שמקבלים סיוע מהקואליציה בהובלת ארה"ב.

יצוין, כי לצבא ארה"ב ישנו בסיס במזרח המדבר הסורי סמוך למשולש הגבולות סוריה-עיראק-ירדן. יש לציין כי מדובר במקרה נדיר, אם הדיווח נכון, שהקואליציה תוקפת מטרות של צבא אסד משום שלרוב היא הייתה מבצעת פעולות כאלה נגד דאעש.
תקיפה בסוריה ארצות הברית חיל האוויר רויטרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד