י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מבוכה: התחזה לראש הממשלה והפיל את שר החוץ

שר החוץ הבריטי נפל בפח כשמתחזה לראש ממשלת ארמניה התקשר אליו ודיבר איתו על נושאים רגישים • משרד החוץ הבריטי בתגובה: "פעולה ילדותית שמראה חוסר רצינות"

ג'ונסון. צילום: רויטרס
ג'ונסון. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



כלי תקשורת בבריטניה מדווחים כי מתחזה רוסי הצליח לעבוד על שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון, ובמשך 18 דקות שוחח איתו על נושאים רגישים.

על פי הדיווח, בשבוע שעבר התחזה אדם לראש ממשלת ארמניה, הצליח להגיע לשר החוץ הבריטי ולשוחח איתו על נושאים מאד רגישים, כמו על הרעלת המרגל הרוסי בבריטניה לפני כחודשיים, ועוד.

המתחזה התחזה לניקול פאשיניאן, מי שנבחר לאחרונה לראש ממשלת ארמניה, על פי הקלטה שפורסמה, נשמע המתחזה מדבר אנגלית במבטא רוסי, המתחזה גם ביקש יעוץ איך להתמודד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואיך להתמודד עם ניסיון הרעלת המרגל הרוסי.

ג'ונסון, שנפל בפח אמר למתחזה "אנחנו נמשיך להדק את הלחץ על כמה מהאוליגרכים שמקיפים את פוטין". ג'ונסון האמין כי מי שמשוחח איתו הוא באמת ראש הממשלה הארמני.

ג'ונסון אמר בשיחה - בניסיון לתת דוגמא לכמות האוליגרכים הרוסים בבריטניה ואמר "אתה זורק אבן בקניגסטון, ואתה פוגע באוליגרך".

מי שהתחזה לנשיא ארמניה היה מתחזה ידוע - אלכסיי סטולירוב שמו, שיחד עם עמיתו וולדימיר קוזנצוב, הפילו כמה ראשי ממשלה בעבר. הם עבדו על נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו כשהוא חשב שהוא משוחח עם ארדואן ראש ממשלת טורקיה.

הם הפילו את הזמר אלטון ג'ון, כשאחד מהם התחזה לולדימיר פוטין.

הגארדיאן מדווח כי בעבר חשדו שלצמד הקומיקאים יש קשר עם הקרמלין ברוסיה, כי הם יודעים לשאול את "השאלות הנכונות", אך הם הכחישו את השמועות.

בתחילת השיחה, בשבוע שעבר, בירך בוריס ג'ונסון את ראש הממשלה המתחזה, ואמר שהם "כמעט בטוחים שהרוסים הם אלו שעומדים מאחורי הרעלת המרגל".

ג'ונסון העביר מסר לפוטין בשיחה כשאמר למתחזה "אנחנו לא רוצים מלחמה קרה עם רוסיה, אבל אנחנו רוצים לראות שיפור בהתנהגות של רוסיה".

המתחזה לראש ממשלת ארמניה אמר לג'ונסון כי "כשדיברתי עם פוטין, הוא אמר לי שהוא תמך בכסף במפלגת הלייבור", (הלייבור נמצאים באופוזיציה). אז הבין ג'ונסון שמדובר במתחזה והוא מיהר לנתק את השיחה.

ממשרד החוץ הבריטי נמסר: "שר החוץ הבין שזו מתיחה, וסיים את השיחה. בדקנו את זה וידענו מיד שזו הייתה שיחת מתיחה, השימוש בנושא נשק כימי בסוריה, והאירועים האחרונים בארמניה הם עניינים רציניים. זו פעולה ילדותית שמראה את חוסר הרצינות של המתקשר ואת אלה שעומדים מאחוריו".
בריטניה מתיחה ראש ממשלה ארמניה בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד