ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בית החולים מגיב על ההשמצות נגדו, וטוען "הם משקרים"

ההאשמות הקשות שהטיח ארגון 'ביקור חולים' של סאטמר בבית החולים, הביאו את סגן הנשיא לתגובה קשה ויוצאת דופן: "הארגון הזה לא דואג לאינטרס של המטופל, אלא רק לפרסום של עצמו" • הסיפור המלא

חזית בית החולים. צילום: רויטרס
חזית בית החולים. צילום: רויטרס



בית החולים NYU langone שבמנהטן, בו מתאשפזים הרבה מאד חרדים ל"ע בעת צרכם, אסר לאחרונה על המתנדבים החסידים מארגון 'ביקור חולים' של סאטמר, להכנס למחלקות השונות ולחלק אוכל כשר לחולים או למבקרים החרדים במקום.

בית החולים פרסם הודעה רשמית לפני מספר ימים כי "למען הבטחון והפרטיות של המאושפזים אצלינו, אנחנו אוסרים על כל מי שאינו בן משפחה של מאושפז להגיע למחלקות השונות, מתנדבים, משלוחנים, וכו', להכנס לתוך המחלקות השונות, בנוסף נאסר על כניסת מתנדבים לקומות ולחדרים של מאושפזים". כך דווח שלשום ב'בחדרי חרדים'.

בארגון החסד 'ביקור חולים' הגיבו בזעם להחלטה וטענו כי ההוראה היא רק נגדם, ולא נגד ארגונים אחרים, והסיבה לכך היא כדי שחרדים לא יסתובבו בחדרים ויראו דברים המנוגדים לאמונתם כמו ניתוק מכשירים מחולים סופניים או מכאלה שחוו מוות מוחי, "בית החולים הפך למכונת הרג חוקית", כך מצוטט אחד מאנשי הארגון שביקש להשאר בעילום שם.

אנשי ביקור חולים לא שתקו על 'הגירוש' מבית חולים, ובמהלך הימים האחרונים הם מזהירים, מלבקר או להתאשפז בבית החולים הזה, הם טוענים שאנשי הרפואה יפגעו ביהודים החרדים בכל הנוגע להלכה בניתוק מכשירי החייאה. "המאושפזים נמצאים בסכנה" צוטט בכיר מארגון 'ביקור חולים'.

אתמול שבר בית החולים שתיקה ופרסם הודעה חריגה בהקיפה, בה טען כי "אנשי ביקור חולים משקרים". כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

סגן נשיא בית החולים אמר, כי "מילוי הצרכים הדתיים והתרבותיים של כל אחד מהבאים לבית החולים שלנו הוא חלק בלתי נפרד מהטיפול הרפואי שאנחנו נותנים למאושפזים".

"הטענה של סאטמר ביקור חולים, כי נאסר עליהם להכנס לבית החולים של אוניברסיטת ניו יורק, היא שקר מוחלט", אמר סגן נשיא בית החולים ד"ר ברוטמן, והסביר כי הארגון מוזמן תמיד להביא אוכל לחדרי "ביקור חולים" שמיועדים לכך, משם זה מחולק על ידי צוותי ההתנדבות של בית החולים לחולים ולמשפחות השוהות במקום".






(ניידת של ארגון 'ביקור חולים'. צילום: ישיבה ווארלד ניוז)

ד"ר ברוטמן הוסיף ואמר כי "למען הבטיחות והפרטיות של החולים, קיימת מדיניות המגבילה את האישור לאלו שיש להם גישה לקומות ולחדרים של המטופלים, לפעמים הצוות הרפואי עובד כדי להציל חיים ומתמרן באמצע הטיפול עם אנשים שמסתובבים לידו לחלק אוכל וזה מפריע".

הרופא תקף את הארגון ואמר "כל ספק אוכל חיצוני וארגון מתנדבים מבין ומסכים ומציית למדיניות של שלנו בעניין הזה, מלבד 'ביקור חולים סאטמר', שרוצה גישה מלאה ללא פיקוח לחדרים של החולים, הארגון הזה לא דואג לאינטרס של המטופל, אלא רק לפרסום של עצמו".

"הארגון רוצה למקם את עצמו כגורם האולטימטיבי בכל תחומי הבריאות, כולל בחירת טיפולים לחולים, ואיזה רופאים, ורוצה להחליט לרופאים במקרים שבהם צריך לקבל החלטות חשובות בכל הנוגע לחולים", תקף ברוטמן.

עם זאת אמר הרופא, "אנו מחויבים לשרת את קהילת סאטמר באותה הדרך בה אנו משרתים כל קהילה אחרת, בטיפול הרפואי האיכותי ביותר".
בית החולים ביקור חולים סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד