י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"'שאלים'? זה שקר" • הגר"א ברלנד תוקף • להאזנה

ראש קהילת 'שובו בנים' מצטרף למאבק בשאלים • בשיחה שמסר אמר: "הולכות השאלים - בונים בית מקדש של שקר" • "הם בקושי מחזיקות סידור" • ההקלטה המלאה - בפנים

הגר"א ברלנד
הגר"א ברלנד

המאבק ב'כת השאלים': הגר"א ברלנד, ראש מוסדות 'שובו בנים', נשא דברים חריפים נגד מנהגי נשות השאלים והרעלות.

בהקלטה מיוחדת שהגיעה לאתר 'בחדרי חרדים', נשמע הרב אומר: "אשה עם שאל בונה בית מקדש של שקר".

בימים האחרונים פורסמו דברים מסולפים בשם הרב ברלנד, שאינם משקפים את דעתו האמיתית בנושא. ל'בחדרי חרדים' הגיעה ההקלטה המלאה של הרב, בדברים שאמר לפני חצי שנה, בשיעור שמסר לתלמידיו בביתו.



"אלו שהולכים עם השאלים", אומר הרב, "הם פשוט בונים בית מקדש של שקר, כמו שחוניו בנה בית מקדש שקר. כשהאשה היא קדושה והיא עובדת על קדושה, היא לא שמה לה שאל, שאל זה לא אומר שום דבר!

"אשה לא מתפללת שחרית, לא מנחה, לא ערבית, היא רוצה להיות 'צדיקה', שמה לה שאל. ואשה אחרת שמתפללת שחרית ומנחה, יושבת ארבע שעות בכותל, כבר לא נקראת צדיקה, כי ברגע שאחת מפגינה, אז כל האחרות מקבלות רגשי נחיתות. אשה לא יכולה להיראות צדיקה יותר מכולם. יש נשים כאלה שהולכות עם שאל, בקושי מחזיקות סידור.

"היא שמה שאל, כבר נהיית 'צדקת הדור'. איך אפשר את הדבר הזה?"

גורם במוסדות 'שובו בנים' אמר ל'בחדרי חרדים', כי דעתו של הרב היא נגד מנהגי נשות השאלים והרעלות.

דבריו של הגר"א ברלנד מתפרסמים יממה לאחר שמי שנחשד כמנהיג הכת, הרב אהרון צבי רומפלר, הגיב למאבק נגדו: "תרחמו על יהודים, זה שמדברים עלי זו מתנה גדולה וזו זכות גדולה מהשמים. כתוב שמי שמדבר מאבד מצוותיו לזה שדיבר אודותיו, ומקבל בחזרה את עבירותיו של המדובר. אז אני מקבל הרבה מאד מתנות בימים אלו, אני מרגיש ב"ה בתחושה מאד מרוממת מכל המצוות שמורעפים עלי. ב"ה שאין לי שום קפידא ולא חשתי לרגע כלפי מי שמדברים אודותיי", אמר הרב בהקלטה שפורסמה בלעדית ב'בחדרי חרדים'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד