י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לוחמת השחיתות הוקלטה: מציעה שוחד

סוער באשדוד: המועמדת שנחשבה עד הבוקר כמועמדת אפשרית להביס את ראש העיר המכהן - הוקלטה מבקשת מאיש עסקים 3 מיליון דולר לקמפיין הבחירות שלה בתמורה לסיוע בפרויקטים שלו • המידע הועבר למשטרה שתפתח בבדיקה

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



הלן גלבר, מי שהיתה עד הבוקר כמועמדת בעל פוטנציאל גדול לנצח את יחיאל לסרי ולכבוש את ראשות העיר אשדוד מסתבכת. ב-ynet פורסמו הבוקר הקלטות של המועמדת שעלולות לפתוח בבדיקה נגדה.
 
בהקלטות שנחשפו הבוקר נשמעת גלבר - החברה בועדת תכנון ובניה המקומית פוגשת איש עסקים בשם וולדמיר שמבקש להשקיע באשדוד והיא תמורה ביקשה ממנו לסייע במימון לקמפיין הבחירות.

בין הדברים הציעה גלבר לאיש העסקים להמתין עם הגשת פרויקט מסוים עד שתכנס ללשכת ראש העיר. בנוסף, באחת מהשיחות ביניהם העלתה הלן גלבר את הצורך בסיוע לקמפיין הבחירות שלה שלהערכתה תעלה כשלוש מליון שקלים.

גלבר פונה לאיש העסקים ולדמיר: "תעשה לי טובה, תסייע לי, כי אני באמת מעדיפה אנשים מבחוץ ולא מבפנים". ולדימיר משיב: "כן". גלבר: "גם יהיה קל יותר בתור ראש עיר". ולדימיר: "ברור, ברור".

מתוך ההלקטות שנחשפו הבוקר ניתן גם לשמוע את המועמדת הלן גלבר מציעה לאיש העסקים כיצד להעביר את הכסף בדרכים יצירתיות וכך לעקוף את חוק מימון בחירות. ע"פ הפרסום ב-ynet ההקלטות והפרטים הועברו למשטרה שהחלה בבדיקת העניין.

ממטה הבחירות של הלן גלבר מסרו בתגובה: "הלן גלבר היא כיום על פי הסקרים המועמדת המובילה בבחירות לראשות העיר אשדוד, לאחר התרסקותו של ראש העיר לסרי בקרב הציבור האשדודי, שיצרה איום מיידי על מקורבו ג'קי בן זקן. לבן זקן יש פרוייקט בנייה אדיר בשם סגול, שדרס את האינטרס הציבורי בכל תחומי החיים. הלן נלחמת בפרויקט זה מיום לידתו הרבה לפני שדובר על בחירות או על מועמדותה.
 
"הלן אשה שומרת חוק. בישראל מועמדים לוקחים הלוואות למימון הבחירות בריבית של ארבעה אחוז כי הם מקבלים את מימון הבחירות חודשים לאחר הבחירות. יש לציין כי אסור למועמדים גם אם יכלו, לממן את הבחירות מכיסם. כטבען של שיחות מסוג זה הן גולשות לעיתים למקומות צבעוניים ועל כך אנו מצרים. יחד עם זאת, הלן לא ביקשה תרומה לא חוקית או ביקשה לעבור על החוק".
אשדוד הלן גלבר שוחד שחיתות בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד