ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

"נגיע למחבל" • חייל דובדבן שנפצע מפלטת שיש - נפטר מפצעיו

סמל רונן לוברסקי הי"ד נפטר השבת מפצעיו בבית החולים בו היה מאושפז. הוא נפצע קשות מפלטת שיש כבדה שהושלכה עליו במהלך פעילות מבצעית • ראש הממשלה: "מדינת ישראל תמצה עם המחבל את הדין" • הלווייתו: הלילה בשעה 2:00 בהר הרצל

אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל
אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל



סמל רונן לוברסקי הי"ד, לוחם ביחידת דובדבן, בן 20, מרחובות, נפטר היום (שבת) מפצעיו בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים, בו היה מאושפז.

לוברסקי, נפגע קשות מפלטת שיש שהושלכה עליו ע"י מחבל במהלך פעילות מבצעית לאיתור מבוקש במחנה הפליטים אל עאמרי שברמאללה.

מדובר צה"ל נמסר בין היתר לאחר שהותר לפרסום, כי הלוחם נפצע במהלך הפעילות המבצעית: "המחבל שזרק את לוח השיש באירוע לא נעצר. הכוח לא ירה לעבר מקור ההשלכה ולא זיהה אותו. בהמשך הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות מול מפרי הסדר. בניגוד לטענות - אין שום שינוי בהוראות הפתיחה באש. הסיבה שלא נפתחה אש לעבר המחבל שהשליך את פלטת השיש היא, כי הוא לא זוהה".

מיד לאחר שנפגע סמל לוברסקי הי"ד, פינו אותו חבריו במהירות אל מחוץ למחנה הפליטים והשלימו את המשימה - שכללה מעצר שלושה מבוקשים.

סמל רונן לוברסקי הי"ד, הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. הלווייתו תערך הלילה בשעה 02:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו הביע צער על מותו של הלוחם ואמר: "אני מביע צער עמוק על מותו של לוחם דובדבן רונן לוברסקי ושולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו. זרועות הביטחון יגיעו למחבל ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין". 

שר הביטחון, אביגדור ליברמן כתב: "‏בשבת איבדנו את לוחם דובדבן סמל רונן לוברסקי שנפצע אנושות במבצע למעצר מבוקשים. דובדבן, מיחידות העילית שלנו, עורכת מדי לילה מעצרים רבים במלחמה בלתי פוסקת, שאין בה תהילה ופרסום. אני מבקש לשלוח תנחומים בשם כל עם ישראל למשפחה ועוקב מקרוב אחר המאמצים לעצור את המחבל. אנו נביא צדק לרונן".

נשיא המדינה הביע גם הוא צער עמוק ואמר: "בעצב גדול קיבלנו את הבשורה על מותו של לוחם דובדבן, סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל. אמש עוד הספקתי לשוחח עם הוריו ואחיו, לשמוע על מצבו ולשלוח תפילות להחלמתו והיום אנו שולחים בכאב גדול חיבוק של נחמה ושותפות מול האסון הנורא. אני מבקש לחזק בשעה קשה זו גם את לוחמי ומפקדי היחידה המופלאים, טובי בחורינו היוצאים לילה לילה אל הפעילות המבצעית המאפשרת את שגרת חיינו בביטחון. אנו כואבים את כאב המשפחה והיחידה ומאמצים אותם אל ליבנו. יהיה זכרו של רונן ברוך".

יו"ר הכנסת, חה"כ יולי (יואל) אדלשטיין אמר: "ליבי עם משפחתו וחבריו של סמ"ר רונן לוברסקי ז״ל. תנחומים וחיזוקים למקורביו ולכל חיילי יחידת דובדבן. אני סומך על כוחות הבטחון ובטוח שתוך זמן קצר ישימו ידם על המחבל שגרם למותו, וימצו עמו את את הדין".
לוחם דובדבן נהרג פעילות מבצעית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד