כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

המיליונר מוריי הברפלד הכחיש שנתן שוחד, בסוף השבוע הודה וצפוי להישלח למאסר

גם בפרשה זו ישנו 'עד מדינה'; שנתיים אחרי שהמיליונר החרדי מורי הברפלד ורעהו כפרו בהאשמות השוחד בהן הואשמו, הודה הראשון בהאשמות וצפוי להישלח למאסר של חצי שנה עד שנת מאסר

מורי הברפלד. צילום: רויטרס
מורי הברפלד. צילום: רויטרס



פרשת השוחד שהסעירה את ניו יורק לפני שנתיים הגיעה לסיומה, כשהשחקן הראשי הודה שלקח שוחד וצפוי לרצות 6-12 חודשי מאסר.

כזכור, לפני כשנתיים דווח בין השאר ב'בחדרי חרדים', כי נשיא האיגוד המקצועי לשוטרים וסוהרים בניו יורק, נורמן סיטברוק, והמיליונר החרדי מורי הברפלד, כפרו בהאשמות שוחד, מרמה ושחיתות בהן הואשמו.

על פי כתב האישום שהוגש אז, קיבל נורמן סיטברוק ממוריי הוברפלד סכום של 60 אלף דולר עם הבטחה לסכומי כסף נוספים, על מנת שישקיע 20 אלף דולר מכספי הפנסיה של האיגוד בקרן הגידור 'קרן פלטינום' שהקים מורי הברפלד בעבר, ואשר לדברי חוקרי ה-FBI, הוא עדיין קשור אליה ובעל השפעה בה. סיטברוק שהיה אחראי על הכסף של העובדים, השקיע בחברה של הברפלד, למרות שהרקורד של החברה היה בעייתי, כך נטען בכתב האישום.

התביעה טענה כי הוברפלד השתמש בחשבונית מזויפת כדי להסוות תשלום שוחד, בקניית כרטיסים למשחקי כדורסל בקבוצת "ניו יורק ניקס".

מי שתיווך בין המיליונר החרדי וסיטברוק, היה לא אחר מאשר איל הנדל"ן החרדי יונה רכניץ שהפך במהלך הזמן ל"עד מדינה". רכניץ, שנמצא בידידות קרובה עם ראש העיר - יחד עם שותפו ג'רמי רייכברג - עסקו במכירת משקאות חריפים באופן לא חוקי, וביקשו להבטיח שהמשטרה תעלים מהם עין.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', יונה רכניץ הודה באשמה כבר בתחילת החקירה והפך לעד מדינה. חוקרי ה-FBI טענו כי על פי החומר שבידיהם היה רכניץ האיש שהעביר בפועל את דמי השוחד מהוברפלד לסיטברוק וגם ליווה את סיטברוק וקצינים בכירים אחרים במשטרת ניו יורק בטיולי צ'ופרים - לישראל, לרפובליקה הדומיניקנית, לאיים הקאריביים, ללונדון, לרומא וללאס וגאס.
מורי הברפלד מיליונר חרדי יונה רכניץ שוחד מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד