כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הקהילה החרדית הצליחה: החוק נגד נישואים בגיל צעיר - בוטל

לפני ההצבעה המכריעה על חוק שיאסור בין היתר על חרדים צעירים להינשא, הוא בוטל בהשתדלות החרדים • מובן שכמה חברי פרלמנט וארגוני נשים לא אהבו את הדחייה; "זה נועד להגן על קטינים. כמו שהם לא יכולים לנהוג ברכב ולהצביע בבחירות"

אילוסטרציה. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90



סעיף בחוק שהיה אמור לעבור בניו ג'רזי ביום חמישי האחרון, שיאסור על צעירים חרדים מתחת לגיל 18 להתחתן, בוטל לפני ההצבעה המכריעה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

חבר פרלמנט בניו ג'רזי, גארי שאר, אמר לתקשורת המקומית כי פנו אליו מספר אנשים מהקהילה האורתודוקסית וביקשו ממנו להוסיף בחוק את "החריגה שתאפשר לחרדים להתחתן בגיל צעיר".

החוק בסופו של דבר לא הגיע להצבעה הסופית, לאחר שיו"ר הוועדה שדנה בחוק, החליט לא להביא את הצעת החוק להצבעה מכריעה.

הצעת החוק שעברה על ידי שני בתי הנבחרים ב-2017, נעצרה ברגע האחרון לפני ההצבעה הסופית, הסיבה לכך, כי המחוקקים אליהם פנו אנשי הקהילה החרדית, הבינו שיש פה ענין דתי, הם הודיעו שהם יבדקו מחדש את הנושא הדתי כדי לא לפגוע בצרכים דתיים, ורק אחרי שזה יסודר, הם יגידו הצעת חוק מתוקנת.



ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מספר חברי פרלמנט לא אהבו את הדחייה של החוק, וטענו שזה מתאים למאה ה-16, בנוסף ארגוני נשים טענו שזה פוגע בנשים צעירות.

החוק קובע כי בני 16 ו-17 יכולים להתחתן בהסכמת ההורים, אלה מתחת לגיל 16 זקוקים להסכמת ההורים ולאישורו של שופט.

החקיקה המתוכננת היתה מחייבת את כל הזוגות לחכות עד ששני בני הזוג יגיעו לגיל 18 כדי לקבל רישיון נישואין. ואת זה הקהילה החרדית הצליחה למנוע.

פעילת זכויות נשים אמרה לתקשורת המקומית. "אנחנו לא מאפשרים לקטינים לעשות הרבה דברים - להצביע בבחירות, לנהוג, אתה לא יכול לקנות סיגריות עד גיל 21, זה נועד להגן על קטינים, אבל איכשהו איבדנו את המסלול של הצעת החוק".
נישואי קטינים חרדים חתונה בגיל צעיר חוק ניו ג'רזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד