כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

רגעי הכרעה • אלקין יתמודד לראשות העיר ירושלים?: נתניהו יתייעץ עם ראשי המפלגות

היום צפוי נתניהו לקבל את ההכרעה האם לתמוך במקורבו אלקין לראשות העיר ירושלים או לתמוך במועמד אחר, או שלא להביע תמיכה באף מועמד • נתניהו צפוי להתייעץ קודם לכן עם ראשי המפלגות החרדיות • חשש חרדי מאלקין: "לא ידאג לחרדים"

צילומים: מארק ישראל סלאם, פלאש 90
צילומים: מארק ישראל סלאם, פלאש 90



לקראת הכרעה: אחרי חודשים של חרושת שמועות, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להכריע היום (ראשון) בשאלת זהות מועמד 'הליכוד' לראשות העיר ירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בטרם יקבל נתניהו את ההכרעה, הוא מתכוון להתייעץ בנושא עם ראשי המפלגות בישיבתם השבועית, וכי אנשיו אף ערכו שיחות גישוש מקדימות עם ראשי המפלגות בנושא ובייחוד עם ראשי המפלגות החרדיות שהן המכריעות את הבחירות בבירה.

ישיבת ראשי המפלגות השבועית הייתה אמורה להתקיים הבוקר בשעה 10:00 (מוקדם מהרגיל), זאת עקב הלווית אמו של שר האוצר משה כחלון שתתקיים בשעה 12:00 והרצון של חברי הממשלה להשתתף בה, אולם ל'בחדרי חרדים' נודע כי הישיבה לא תתקיים הבוקר ולא ברור אם תתכנס הערב או שמא תידחה לשבוע הבא.

מוקדם יותר פירסמנו כי ההערכה היא שנתניהו אינו צפוי לשמוע מראשי המפלגות אמירה ברורה שתביע תמיכה במועמדות השר לענייני ירושלים זאב אלקין לראשות העיר. הסיבה; שר הביטחון אביגדור ליברמן תומך במועמד משה ליאון לראשות העיר, ואילו ראשי המפלגות החרדיות עדיין לא הכריעו בשלב זה בשאלה זו. כמו כן, לא ברור כיצד יתייחסו ב'כולנו' - מפלגתו של כחלון למועמדות של אלקין אשר נתמך על ידי ראש העיר המכהן ניר ברקת, שכזכור בשנתיים האחרונות ניהל סדרת מאבקים מול שר האוצר משה כחלון.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בין השיקולים וההתלבטויות של ראשי המפלגות החרדיות, עלתה בשבוע האחרון העובדה שהשר אלקין תמך בבחירות האחרונות בעיר בית שמש באופן פעיל ואקטיבי, במועמד החילוני אלי כהן לראשות העיר שכזכור, ניהל את מערכת הבחירות בטונים צורמים נגד הציבור החרדי.

בנוסף, אלקין אף הגדיל לעשות לאחר ניצחון אבוטבול בסיבוב הראשון, ודרש משר הפנים דאז, גדעון סער, לחלק את העיר - לעיר חרדית ועיר חילונית.

"אנחנו חוששים מאלקין", אמר הבוקר בכיר חרדי ל'בחדרי חרדים', "הכיפה שלו יכולה להטעות. בסופו של יום - לא מובטח לנו שהוא ידאג לאינטרס החרדי יותר מהאינטרס החילוני".

כאמור, ראש הממשלה צפוי היום להכריע בשאלת זהות מועמד 'הליכוד' לראשות עיריית ירושלים וישנה גם אופציה שיחליט שלא לתמוך באף מועמד.

בתוך כך, אלקין שמתגורר כיום בכפר אלדד בגוש עציון, אמור להעביר את כתובת מגוריו עד לסוף השבוע לירושלים כמתחייב בחוק, והוא עשוי להעביר את הכתובת לבית אמו המתגוררת בשכונת נווה יעקב, כעת בעקבות דחיית פגישתו של נתניהו עם ראשי המפלגות, לא ברור כיצד ינהג אלקין, המעוניין לעשות זאת עד ליום חמישי - מועד סגירת ספר הבוחרים.
זאב אלקין בנימין נתניהו ראשי המפלגות החרדיות בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד