כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המועמד לראשות העיר ירושלים כינה את השמאל 'כתם' והתנצל

חבר הכנסת שהחליט לרוץ לראשות העיר, נקלע לסערה בשל מילה אחת בראיון שלא נשמעה טוב לצד השמאלי במפה הפוליטית ונאלץ להתנצל

נחמן שי. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
נחמן שי. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



חבר הכנסת נחמן שי שהודיע כי צפוי להתמודד לראשות העיר ירושלים, השתרבב בעל כורחו למבוכה תקשורתית לאחר שכינה את השמאל כ'כתם'.

בראיון ל'מקור ראשון' נשאל נחמן שי (המחנה הציוני), איך איש מפלגת שמאל ייבחר לראש העיר בעיר מסורתית חרדית? וענה כי "מפלגת העבודה היא לא מפלגת שמאל", שי נימק את דבריו והסביר, "אנחנו מפלגת מרכז־שמאל. היום בשמאל נמצאת רק מרצ. בחגיגות השגרירות למשל, תמר זנדברג החרימה, אבל בוז'י הרצוג, אבי גבאי וציפי לבני, וגם אני – כל מי שהוזמן הגיע. המפה הפוליטית השתבשה קצת, אבל ניתן לאבק לשקוע ונראה מה הסקרים יגידו אחר כך, ואחרי שהחקירות יתחדשו. עכשיו זה כמו אחרי החגים, חוזרים לשגרה".

שי הוסיף בדבריו ואמר: "במהותי, בתפיסתי ובמעמדי הציבורי אני איש מרכז. אני יכול בהחלט לרכז סביבי ציבורים מגוונים. אני מאמין שאוכל לחבר. בירושלים צריך קוסם שיחבר את כולם ביחד כדי שיתקיימו פה עיר וחברה אחת. התחלתי את הדרך שלי ב'קדימה', והיום מפלגת 'העבודה' היא מקומי הטבעי. אני לא שמאל ולא שמאלן".

"כשיתחילו הקמפיינים ידביקו לי את הכתם הזה, ונוריד אותו. אפשר לבדוק מה עשיתי ומה אמרתי. מעולם לא תקפתי את החרדים. זה לא אומר שאני מסכים איתם על כל דבר, כמובן. אני מתנגד מאוד לסגירת מתחם התחנה בשבת", כך שי בראיון ל'מקור ראשון'.

בעקבות הדברים הותקף שי ברשתות החברתיות, שכללו תגובות קשות שביקשו מראשי מפלגת 'העבודה' להתנער מחה"כ שי.

בעקבות התגובות הסעורות, חזר בו נחמן שי מדבריו וכתב ברשת הטוויטר: "אני כמובן מצר על השימוש במילה כתם. זאת היתה תשובה לשאלה שנקטה במונח הלא ראוי הזה. הטענה העיקרית והיחידה בירושלים: איך שמאלן מתמודד על ראשות העיר? אין טיעונים אחרים. המחנה שממול מוטרד מהמועמדות שלי והחל לשחרר טענות כאלה. מפלגתי ואני במרכז - שמאל, כך היה ויהיה".
נחמן שי המחנה הציוני בחירות בירושלים כתם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד