כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

16 שנה אחרי הרצח: האם קיבלה את התפילין

סגירת מעגל מרגשת אחרי שנים. אמו של חייל צה"ל אשר נרצח בפיגוע, קיבלה את התפילין שלו לפני כמה ימים: "לפתע הם נתנו לי שקית ואמרו לי 'תפתחי', פתחתי למרות שחששתי ממה שאראה ופתאום ראיתי תפילין של בני"

אילוסטרציה. צילום: דוברות צהל
אילוסטרציה. צילום: דוברות צהל



16 שנה אחר הפיגוע בו נרצח החייל יגאל נביפור הי"ד, קיבלה אמו השכולה צילה, את התפילין שלו. כך מפרסמת הבוקר נצחיה יעקב ב'ישראל היום'.

ביום כ"ה בסיוון תשס"ב (5.6.2002) נרצח חייל צה"ל יגאל נביפור הי"ד בפיגוע חבלני בצומת מגידו. ערב לפני-כן הגיע הביתה באופן מפתיע ל'אפטר' (חופשת ערב מהצבא) והיה שמח וטוב לב, ובבוקר עלה לאוטובוס אגד בקו 830 בדרכו לבסיס.

בצומת מגידו התנגשה באוטובוס מכונית תופת שנהג בה מחבל-מתאבד, ובפיצוץ נפגעו כמעט כל יושבי האוטובוס. יגאל נפצע בראשו ופונה במצב קשה לבית- החולים העמק בעפולה. מצבו התברר כקשה מאוד והוא הועבר במסוק לבית-החולים רמב"ם בחיפה, שם נפטר והוא בן 22 בהירצחו.

כעבור 16 שנים, לפני כמה ימים קיבלה אמו את התפילין שלו לידיה; "המפקדים של הבן שלי רצו להיפגש איתי, לא הבנתי מדוע. נפגשנו בקניון ולפתע הם נתנו לי שקית ואמרו לי 'תפתחי', פתחתי למרות שחששתי ממה שאראה ופתאום ראיתי תפילין של בני", שיחזרה האם ל'ישראל היום'.

"מי חשב שאני אקבל את זה בחזרה? הרגשתי רע והיתה לי צמרמורת, לא ידעתי איך להגיב ומה לומר לבעלי ולבת שלי. בכוחות קלושים הלכתי הביתה והראיתי להם. הם גם היו בשוק, לא
ידענו שהוא לקח את התפילין לצבא".

מאוחאר יותר התברר למשפחת נביפור כי התפילין שהו לאורך השנים מאז נרצח, בבסיס שלו; "אותה השקית הירוקה שהוא יצא איתה מהבית לפני 16 שנה, זו אותה שקית שחזרה אלינו הביתה. יגאל פשוט לא סיפר לנו. בהתחלה זה היה שוק, מרגש עד כדי הלם. עכשיו יש בי הקלה מאוד גדולה. אני
שמחה, זוהי מתנה שקיבלתי לקראת האזכרה שלו", היא מציינת בהתרגשות.

לסיום סיפרה האם השכולה כי "מאז עלו ועולות לי כל כך הרבה שאלות, איך לא ידעתי על זה כאמא
שלו? מצד שני, בשבילי זה סימן מהבן שלנו ששומר עלינו ודואג לנו גם כשהוא שם למעלה. עבורי זה סימן שהוא שולח לנו כדי לשמח ולהרגיע אותנו. לא חלמתי על זה, שכך אקבל מסר אחרי 16 שנה? בשבילי זו בהחלט מתנה שקיבלתי ממנו כך באמצע החיים", סיכמה.

יצוין כי האם סיפרה על כך לראשונה לבועז אורגד ברדיו 90.
יגאל נביפור תפילין סגירת מעגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד