י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צרכניית גור המיתולוגית שפעלה בהפרדה בין נשים לגברים - נסגרת

בחסידות גור החליטו לסגור את הצרכנייה המיתולוגית הממוקמת בפאתי שכונת רמת אלחנן בבני ברק. העובדים קיבלו הודעה רשמית מהמנהלים הוותיקים ר' בערל זלמן ור' משה אברהם איינפלד • אל המבנה תועבר ישיבת "מאור ישראל" של החסידות

המבנה של צרכניית גור היום. צילום: שוקי לרר
המבנה של צרכניית גור היום. צילום: שוקי לרר



היסטוריה גוראית: בחסידות גור הוחלט לסגור את הצרכנייה המיתולוגית של החסידות, הממוקמת בפאתי שכונת רמת אלחנן בבני ברק.

מדובר בצרכנייה עם מחירים מוזלים שפועלת למעלה מארבעים שנה. בצרכנייה - שהוקמה בברכתו של הרבי בעל ה'לב שמחה' מגור זצ"ל שראה בכך עזרה כלכלית לחסידים ומשפחות ברוכות ילדים -מועסקים כחמישים חסידי גור.

הצרכנייה המיתולוגית עובדת במתכונת נפרדת שעות מכירה לגברים עם עובדים גברים בלבד, ושעות מכירה לנשים עם עובדות בלבד. לצד צרכניית המזון הידועה הוקמה בהמשך גם צרכניית הלבשה ואולם שמחות במחיר מוזל.

כעת, הוחלט בחסידות שאין צורך בצרכנייה ולמקום תעבור במקום ישיבה הגדולה 'מאור ישראל' של החסידות שהייתה ממוקמת עד היום בבניין בית החסידים ברחוב הרב דסלר בבני ברק.



פתח הצרכנייה. צילום: שוקי לררצילום: פתח הצרכנייה. צילום: שוקי לרר
פתח הצרכנייה. צילום: שוקי לרר


על פי הנראה, העובדים שעבדו בצרכנייה ישובצו בעבודות בישיבה ובכך ידאגו להם להמשך פרנסתם. המנהלים המיתולוגיים ר' בערל זלמן ור' משה אברהם איינפלד הודיעו לעובדים על הסגירה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הצרכנייה תיסגר סופית, וחנות הביגוד תעבור למקום אחר. גם אולם השמחות 'אחיעזר' ייסגר ככל הנראה. האולם היה מפורסם בבני ברק כאולם שבו אדמו"רים רבים עורכים את שמחות ה'שבע ברכות'.

על פי הרישומים בעירייה, הצרכנייה, שהוקמה בשטח ציבורי - קיבלה הקצאה מעיריית בני ברק בצורה מסודרת. הבניין המוכר נחנך בשנת תשמ"ט בהשתתפות אדמו"רי גור, כשר' משה אירנשטיין ז"ל כיהן כראש העיר. כעת כאמור, יוסב המבנה לישיבה.

יצוין עוד, כי הצרכניה של גור היוותה "נחשונית" לכלל הצרכניות המוזלות בישראל ולמעשה נותרה במחיריה הנמוכים עדה היום, כשרבות מהרשתות הגדולות מנסות לחקות את יכולותיה הגבוהות של חסידות גור.
צרכניית גור ישיבה מאור ישראל סגירה הפרדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד