כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

החונטה מתגייסת: נאור נגד פסקת ההתגברות

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, תקפה היום בחריפות את רעיון חקיקת "פסקת ההתגברות": "מי צריך את זה בכלל"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

,

ה'חונטה מודאגת': נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, תקפה היום בחריפות את רעיון חקיקת "פסקת ההתגברות".

במושב שעסק בשלוש הרשויות בפתיחת כנס לשכת עורכי הדין ה-18 באילת התממה הנשיאה לשעבר ואמרה: "נושא המסתננים לא קשור כלל לפסקת ההתגברות. היה צריך שלוש פעמים לפסול חלקים בגלל שלא עלו בקנה אחד עם זכות האדם וחירותו. מי בכלל צריך פסקת ההתבגרות? – מאיפה ההנחה הזאת. פסקת ההתגברות נולדה כפשרה פוליטית. איפה אנחנו רוצים לחיות אם לא במקום שבו בית המשפט יכול להושיט סעד".

בנושא המסתננים נשאלה הנשיאה בדימוס - האם היא מקבלת את מתווה האו"ם? וחשפה את דעתה ש"אי אפשר לגרש את המסתננים כולם" "אמרנו שמותר לגרש בכפייה", אמרה, "אבל הסיבה לכך שבאותו מקרה לא איפשרנו את הגירוש היתה שמדינה אפריקאית מסויימת אמרה אליי לא יובאו האנשים בכפייה. אני לא יודעת מה קרה למתווה של האו"ם. אני גם שומעת שיש נסיונות לחזור אליו בצורה כזו או אחרת. המתווה לא הושג בדרך האופטימלית אבל לגופו זה היה מתווה טוב. מישהו באמת חושב שאפשר לגרש מכאן את כל המסתננים? אני חושבת שאפשר להכיל כאן כמות מסוימת של מסתננים ולכן אפשר לחזור למתווה האו"ם. העליהום שעושים לבית המשפט העליון בעניין המסתננים הוא לא מוצדק. אפשר לפזר את המסתננים ולא לרכז אותם רק בדרום תל אביב".

כך גם התייחסה נאור לקמפיין מטה היישובים למען חוק ההסדרה שהחל הבוקר במודעה ראשית בעיתון הארץ. לדברי נאור "אני מצטערת על המודעה הזאת הגם שהיא בגדרי חופש הביטוי" אך מיד תקפה ואמרה כי "האמירה שהמשחק מכור היא בעיני לא ראויה".

הנשיאה בדימוס הוסיפה ואמרה כי "בית המשפט לא יכול לפסוק לפי הפגנות ולפי מודעות. אנחנו השופטים אין לנו אופציה אלא לפסוק לפי מיטב הכרתנו ומצפוננו והבנתנו את הדין ושום הפגנות ושום קמפיינים ושום הפגנות אישיות לא ישנו את הדבר הזה".

כזכור הבוקר פורסם קמפיין ציבורי חדש מטעם המטה למען חוק ההסדרה לקראת הדיון בחוק אשר יתקיים ביום ראשון הבא ה 3/6 תחת המסר "כשמדובר בהחלטות בג"צ - המשחק מכור".

מטה היישובים למען חוק ההסדרה הגיב: ״על כבוד הנשיאה בדימוס לשאול עצמה הכיצד בכל נושא לאומי - הכרתם ומצפונם של שופטי בג״צ ואפילו היכרותם עם החוק שונה ב-180 מעלות מהכרותם ומצפונם של נבחרי הציבור ובעצם של רוב הגדול של הציבור.

"לצערנו בג״צ הוכיח שוב ושוב כי בעתירות המוגשות ע״י פלסטינים וארגוני השמאל ההכרעה קבועה מראש והמשחק מכור. אנו מקווים שבדיון הקרוב על חוק ההסדרה יוכיחו השופטים שהמשחק בכל זאת לא מכור״.,
נאור בגץ חוק ההסדרה פסקת ההתגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד