ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מרד נגד משרד החינוך: "אין כניסה לפקחים"

בצעד שמשפיע על הישיבות והמוסדות החרדים, הורתה הסתדרות המורים לכלל בתי הספר שלא לאפשר כניסה לפקחי משרד החינוך: "נציגי הבקרה והאכיפה מגיעים ללא תיאום עם המנהלים לבדוק את רשימות התלמידים - לא ניתן יד להתנהלות פוגענית"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90



סערת הביקורת במוסדות החינוך, מסרבת לרדת מסדר היום ומגיעה גם למוסדות החילונים. לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששלחה היום (ראשון) יפה בן דוד מזכ"לית הסתדרות המורים בישראל למנהלי בתי הספר היסודיים, ובו היא מורה שלא להכניס את פקחי משרד החינוך לתוך שטח בתי הספר.

במכתב כותבת בן דוד, "בשבוע האחרון התקבלה בלשכתי פניות רבות אודות התנהלות שאינה מכבדת מנהלים. נודע לי כי נציגי הבקרה והאכיפה מגיעים לבתי הספר ללא תיאום עם המנהלים ועולים לבדוק בכיתות את רשימות התלמידים".

בן דוד כתבה "לא ניתן יד להתנהלות פוגענית זו, ואף הודעתי על כך למנכ"ל משרד החינוך, מר שמואל אבואב".

בן דוד מעדכנת את מנהלי בתי הספר היסודיים כי היא מורה בזאת "לא לאפשר לאנשי יחידת הבקרה והאכיפה כניסה לבתי הספר וממליצה להעביר הנחיה זו למאבטח בית הספר אני נאלצת לנקוט בצעד קיצוני זה על מנת לשמור עליכם המנהלים ועל כבודכם וזמנכם".

בן דוד מציינת במכתבה כי "כל מנהל יקבל מהסתדרות המורים את מלוא הגיבוי במידה וידרש לכך"

מכתב זה מגיע בהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים' סביב התנהלות משרד החינוך בביקורות במוסדות חרדים, שם ביקשו באגף לתרבות תורנית להפעיל חוקרים פרטיים נגד תלמידי ומנהלי הישיבות.

כזכור היום קיימה ועדת החינוך דיון בנושא החוקרים הפרטיים, במהלכה אמר חה"כ אורי מקלב(יהדות התורה) שהתייחס לנושא הפקחים במוסדות החרדים ואמר: "אתם מתעללים באברכים, זו אכזריות, אנשים חולים נאלצים לצאת מבתי החולים  בכדי לבוא לביקורות המכשילות אין אף משרד ממשלתי שהיה עומד בביקורת הזו, מנהלי המוסדות מפחדים היום להתלונן, האווירה כלפי המוסדות החרדים קשה, מתי ראינו ביקרות כאלה במקומות אחרים?"



מקלב המשיך ותקף את משרדי הממשלה ואמר: "מגיעים אלינו אברכים ומתלוננים תראו איך מתעללים במוסדות ואתם שותקים, הנסיון הוכיח כי מוסד שביקר כשל בביקורות, הכל מתחיל בהנחת היסוד השגויה שהגופים האלה מתנהלים לא בצורה ישרה".

ח"כ מקלב ציין בדבריו כי "עד שלא תפנימו שאחוז גבוה של ההכשלות זו תעודת העניות שלכם דבר לא ישתנה, עצם אחוז ההכשלות מראה שאתם לא מתנהלים נכונה, כל צורת התקצוב לקויה".
ביקורת משרד החינוך הסתדרות המורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד