כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הח"כ כינה את המשטרה "אפסים" ואינו חוזר בו

חבר הכנסת סמוטריץ' שוב בעין הסערה; כינה בחשבון הטוויטר שלו את שוטרי משטרת ישראל "אפסים" ונדרש להתנצל, אך נכון לשעה זו סירב לעשות זאת

שוטרים בפעילות. צילום: דוברות המשטרה
שוטרים בפעילות. צילום: דוברות המשטרה



"מתפלל ליום שלמשטרת ישראל יהיה אומץ לאכוף כך את החוק והריבונות בישובים הבדואים והערבים בנגב ובגליל. חזקים על מתנחלים. אפסים". הציוץ הזה מעורר ביממה האחרונה סערה רבתי בעיקר ברשת החברתית טוויטר ומי שעומד מאחוריו הוא לא אחר, מאשר חבר הכנסת בצלאל יואל סמוטריץ' מ'הבית היהודי'.

התגובות לא איחרו לבוא, גם המשטרה בעצמה באופן חריג הגיבה לסמוטריץ', בחשבון הטוויטר שלה: "צר לנו על התבטאויות מעין אלה של נבחרי ציבור מול שוטרי משטרת ישראל - משרתי ציבור המסכנים חייהם יום יום בשמירה על בטחון הציבור, ומשלמים בגופם ואף בחייהם לא פעם, מתוך שליחות עמוקה. משטרת ישראל, הנוגעת בעצבים החשופים של החברה, תמשיך בשליחותה בענייניות, מקצועיות ושוויוניות".

סמוטריץ' לא התנצל והשיב להם בציוץ: "צר לי על ההתנהלות השערורייתית של המשטרה בחודשים האחרונים ביצהר. אעלה כאן כמה סיפורים ואשמח לתגובה עניינית. צר לי גם על התגובה הדמגוגית (אך אופיינית) של דוברת המשטרה שמכפה על אין ספור מחדלים. מישהו אמר שהמשטרה לא עושה גם דברים טובים?! אבל היא עושה גם דברים רעים ואותם צריך למגר".

גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, האמון על המשטרה תקף את הח"כ וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "דווקא לאחר ששוטרי משטרת ישראל מותקפים ברהט בוחר ח״כ סמוטריץ׳ לקלל אותם ולהציג תמונה מעוותת של משטרת ישראל. הביטוי שלך מבייש בצלאל ואני מצפה ממך להתנצל בפני שוטרי משטרת ישראל ומג״ב שמגינים גם עלייך בגופם".

סמוטריץ' כהרגלו לא התרגש וצייץ לארדן: "מצוין גלעד, יצאת ידי חובה. ממלכתי. נאור. ומגבה את המשטרה. אחלה שר לבט"פ (שמח שאתה מנקה את המצפון על העימותים החוזרים ונשנים שלך עם המשטרה על הגב שלי)".

כתבי צבא ומשטרה הצטרפו ותקפו את סמוטריץ' בחריפות "בושה של ח"כ", כתב דורון הרמן מ'ערוץ עשר', אך סמוטריץ' נשאר בשלו והמשיך להעלות סיפורים בזה אחר זה, בהם הוא מוכיח את טענותיו, ולעיתונאים שתקפו אותו כתב: "אחרי שהם מתעלמים ולא מסקרים את האכיפה הדרקונית והבררנית נגד תושבי יצהר בחודשים האחרונים, עכשיו כתבי המשטרה שמתפרנסים מהדלפותיה מתייצבים כאיש אחד עם תיבת מסרים אחידה. בטוח שהם לא תודרכו ע"י דוברות המשטרה. תעמידו פנים שאתם מופתעים".



סמוטריץצילום: סמוטריץ
סמוטריץ'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


גם הבוקר בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב', הוא סירב להתנצל על הכינוי "אפסים" למשטרת ישראל, "זה יהיה לא אמיתי אם אתנצל", אמר סמוטריץ' למראיינים והוסיף: "אם צריך מדי פעם להתבטא במילים קשות אל מול תופעות קשות ולגרום למי שצריך להתעשת, וראיתי כבר שהבוקר השר ארדן אחרי שהטיף לי אתמול מוסר ביקש שיפנו אליו והוא יבדוק את העניין - אז יצא שכרי".

"יכול להיות שכשישנתי משהו השתנה כאן במדינת ישראל, אולי לרגל החתונה המלכותית בבריטניה כולנו אימצנו פתאום איזה נימוסים בריטיים. לא אמרתי שום דבר חריג. נכון, ביטוי לא קונבנציונלי, לא משתמשים בו כל יום". אמר הח"כ לסיום.

לאחר הראיון צייץ השר ארדן: "אבקש להבהיר בעקבות אמירותיו של ח"כ סמוטריץ, שהוא מעולם לא פנה אלי להתלונן או לבקש את התערבותי בקשר לפעילות המשטרה ביצהר ולכן האמירה שלו שהוא 'נאלץ' להתבטא באופן מביש כנגד שוטרי משטרת ישראל איננה נכונה. כל פנייה של ח"כ אלי בכל נושא הקשור למשטרה תמיד מטופלת מיידית. חבל".

בתוך כך, בשעה האחרונה מדווח ב'ערוץ עשר', כי יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט שוחח הבוקר עם חברו לסיעה בצלאל סמוטריץ', ודרש ממנו להתנצל על שכינה את השוטרים "אפסים".
בצלאל סמוטריץ' משטרת ישראל גלעד ארדן אפסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד