י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

השר אזולאי במכתב דחוף לשר ארדן: "תאפשר לאסירים להתפלל על פי אמונתם"

בעקבות הפרסום אמש ב'בחדרי חרדים', לפיו ניתנה הוראה מפורשת לאסירים החרדים במעשיהו להוציא משטח הכלא את הכובעים והחליפות, פונה השר אזולאי לשר הממונה על הנושא שיפעל בעניין • המכתב המלא בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

כלא מעשיהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כלא מעשיהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90





פרסום ראשון: בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על כך שבשב"ס מתעקשים שלא להכניס כובעים וחליפות לתוך בתי הכלא, השר דוד אזולאי משגר מכתב לשר הממונה על נושא האסירים גלעד ארדן.

במכתב ששלח הבוקר (שני) השר לשירותי דת דוד אזולאי לשר ארדן והגיע לידי 'בחדרי חרדים', הוא כותב, "בשבוע שעבר קבלתי את העתק מכתבו של מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף אליך, בו מפורטת העמדה ההלכתית בעניין לבוש חליפה וחבישת מגבעת לאסירים בשעת התפילות לאלו הנוהגים בכך".

אזולאי מוסיף וכותב לשר לבט"פ, "דומה כי אין מה להוסיף על מכתבו הברור של הראשון לציון אשר הוא הסמכות ההלכתית לקבוע האם קיימת חובה דתית בכך או לא".



אזולאי המשיך והתייחס לפרסום אמש ב'בחדרי חרדים' וכתב כי, "למרבה ההפתעה, אמש פורסם, כי לא די שפניה זו לא נענתה, אלא הוחמר המצב וניתנה פקודה חדשה האוסרת כליל לבישת חליפה וחבישת מגבעת בתפילות, וזאת תוך פגיעה חמורה בחופש הדת והפולחן שהם זכות יסוד חוקתית".

לסיום כתב, "אני מבקש באופן בהול את התערבותך המיידית לביטול הפקודה השערורייתית ולהשבת המצב הקודם על כנו, בו יתאפשר לאסירים להתפלל על פי אמונתם".



ראש מטה נציבות שירות בתי הסוהר, גונדר אילן מלכא, ביקר בשבוע שעבר אצל הרבנים הגרי"ג אדלשטיין והגר"ח קנייבסקי. במהלך הפגישה אצל הרב אדלשטיין, כך נמסר ל'בחדרי חרדים', התחייב ראש המטה לפעול בקרוב למען האסירים באגפים התורניים, בכדי שיתאפשר להם לבישת חליפות וחבישת כובעים במהלך שהותם בבית הכלא.

הגרי"ג אדלשטיין אמר לראש המטה כי חשוב לפעול כמה שיותר, שלאסירים תהיה תעסוקה גם לאחר תום ריצוי תקופת המאסר, בכדי שלא יחזרו לסורם. מיד עם תום הביקורים ערך ראש מטה הנציבות, סיור בישיבת פוניבז' בזמן 'השיעור כללי' של הגרב"ד פוברסקי.

בשירות בתי הסוהר הגיבו ל'בחדרי חרדים' כי "אין הנחיות חדשות בעניין זה". בתגובה נמסר עוד כי "פקודות שירות בתי הסוהר אינן מאפשרות לאסירים הכנסת כובעים וחליפות לבית הסוהר. ואסירים באגפים דתיים מורשים בהכנסת מכנסיים שחורים וחולצות לבנות מכופתרות".
דוד אזולאי אסירים חרדים שירות בתי הסוהר אגף תורני לבוש דתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד