י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"אין בעיה": החרדית שנישאה בגיל 16

סקר 'לובי נשי' גילה: רוב הציבור חושב שאין לאסור בחוק על נישואים גם מתחת לגיל 18

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay צילום: pixabay

,

מחד קהילות חרדיות לא מעטות מחתנות את הצעירים מתחת לגיל 18, מאידך מדובר בעבירה פלילית על החוק, שכן במדינת ישראל מותר להתחתן מעל גיל 18, או מעל גיל 17 עם אישור מההורים.

את הבעיה פותרים לא פעם על ידי נישואין פרטיים ורישום ברבנות רק בהגיע בני הזוג הצעירים לגיל 18, אך לעיתים מגיעים בני הזוג לגיל 18 כשיש להם כבר ילד ואז הבעיה ממשיכה הלאה ומתגלגלת.

ש' התחתנה בת 16 ו-10 חודשים, היא מספרת כי היא הייתה בוגרת מאוד לגילה ולמדה עם בנות גדולות ממנה. היא טוענת כי היא לא רואה בעיה בנישואין בגיל זה: "אני הייתי בוגרת מאוד, גם בעלי היה בוגר מאוד וגם שתי חברותי שנשאו בחודשים אחרי היו בוגרות מאוד. אם מכווינים כל החיים לנישואים בגיל כזה, אין שום בעיה להתחתן מוקדם. אנחנו מגיעים מוכנים ובשלים לחיי הנישואין".

53 אחוזים ממצביעי סקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' מסכימים עם ש'. הם טוענים כי אין להגביל את גיל הנישואין וכל קהילה צריכה לפעול כפי שנכון לה.

ארגוני הנשים לא מסכימים עם טענתה של ש' ובמהלך השנים והדיונים על חוקי הגבלת הנישואין נשמעו קולות הטוענים כי מדובר בילדות שבעל כורחן ובשל חוקי הקהילה בה הן חיות, הופכות לנשים. עלו גם טענות האומרות כי בחירת בן הזוג היא ההחלטה החשובה בחייו של האדם ודווקא אותה רוצים להתיר לקבל בגיל צעיר כל כך, בעוד החלטות פעוטות, אפילו על תרומת דם נניח או קניית סיגריות, לא נותנים לצעיר לקבל לפני שהוא מגיע לגיל 18.

רק 24 אחוזים מהמצביעים מסכימים עם טענות ארגוני הנשים ומבקשים כי המדינה תקבע את הגבול ותאכוף אותו בכל הקשור לנישואין בגיל צעיר במדינת ישראל. יחד עם זאת 23 אחוזים נוספים מסכימים עם הטוענים כי יש לאכוף אך מחריגים מקרים ספציפיים בהם המדינה כן צריכה לאשר נישואין בגיל צעיר, ובכך בעצם מקבלים את המתווה הקיים כיום בישראל.,
קטינים סקר תוצאות ארגוני נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד