ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ילדי ביתר מקופחים? בג"צ סירב לדון בעניין

ועד הורי מוסד לחינוך מיוחד הגישו לבג"צ עתירה נגד עיריית ביתר עילית, אשר לטענתם אינה מתקצבת את המוסד. בג"צ סירב לדון בנושא: "אולי אתם צודקים אבל לא זה המקום"

צילום: דוד כהן, פלאש90
צילום: דוד כהן, פלאש90



ועד הורים במוסד חינוך מיוחד "לב החינוך החסידי", הגישו לבג"צ עתירה למתן צו על תנאי נגד עיריית ביתר עילית, שהרשות תתקצב את המוסד. העתירה נדחתה.

על פי הנהלים, משרד החינוך מתקצב כ-70% משכר העובדים, ושאר ההוצאות, שהן לא מעטות, משולמות על ידי הרשות המקומית.

באשר למוסדות חינוך מיוחד, כאשר ילד לומד במוסד שמחוץ לרשות המקומית בה הוא מתגורר, ישנה 'אגרת חוץ' שמשולמת על ידי הרשות בה הוא מתגורר. כך גם כאשר ילד לומד במוסד חינוכי פרטי בתוך העיר בה הוא מתגורר.

לטענת העותרים לבג"צ, עיריית ביתר עילית אינה משלמת את אגרות החוץ למוסד החינוכי בו לומדים ילדיהם. אך לטענת העירייה היא משלמת אולם עושה זאת בהתאם לחשבון הכספי המגיע למוסד, על פי שיקולם.

השופט מני מזוז מבית משפט העליון אמר כי "כל התמונה מקבלת עיוות בגלל שזה הלך לדרך הלא נכונה, אם היה ויכוח עקרוני אז יכול להיות שיש מקום לעתירה ציבורית, ברגע שהוויכוח הוא על חשבונאות של כסף, זו תביעה כספית ולא המקום שלה בבג"ץ".

השופטת יעל וילנר הוסיפה כי משעה שהעירייה הודתה בחובתה לשלם למוסד לחינוך המיוחד, אין המקום לדון על כך בבג"צ. השופט מזוז אמר כי "מלכתחילה גם אם הם לא היו מודים, והייתה שאלה עקרונית אם הם חייבים או לא, לכאורה זו הייתה עתירה שהיה צריך להגיש לבית משפט מחוזי בשבתו לבית משפט בעניינים מנהליים".

עוד אמר, "משהסתבר שהעירייה לא כופרת בחובה העקרונית שלה אין לכם הליך מנהלי, כל מה שיש אם בכלל זה סכסוך אזרחי כספי שאתם לא צד אלא בינם לבינם, לפי כל תסריט, ההליך פה היה מיותר מראשיתו. היום הוא מיותר כפליים".

השופט הנדל סיכם את הדיון ואמר שיכול להיות שהעותרים צודקים אך, "זה לא המקום לעשות את זה".
ביתר בית משפט בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד