י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חשיפת 'בחדרי': המתנה שיקבלו הרפורמים

בהמשך לחשיפת 'בחדרי', פורסמו היום שאר המלצות ועדת ניסים לגיור: לפי ההמלצות יוכל כל רב עיר לגייר ותקום רשות גיור בה יהיו חברים רק 3 רבנים מתוך 11

יו"ר  הועדה משה ניסים. צילום: הדס פרוש, פלאש90
יו"ר הועדה משה ניסים. צילום: הדס פרוש, פלאש90



מסמך המלצות חוק הגיור נחשף לראשונה: לפי מסמך שגובש על ידי השר לשעבר משה ניסים, תקום רשות גיור במשרד ראה"מ, בה יהיו 11 חברים, כאשר רק 3 מהם - רבנים. בנוסף, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', יוכרו גיורים של קהילות בחו"ל מכל הזרמים, וכן כל רב עיר יוכל לגייר.

מסמך ההמלצות גובש ע"י השר לשעבר משה ניסים שגיבש את ההמלצות מטעם ראש הממשלה בעקבות משבר פוליטי שהתחולל לפני כעשרה חודשים - אז הגיש אריה דרעי הצעת חוק חדשה על רקע דיון שמתנהל בבג"ץ על הכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים בישראל.

בעקבות סערה שפרצה סביב הצעת החוק של דרעי, הוקמה הוועדה הנוכחית על ידי ראש הממשלה ובהתייעצות עם אריה דרעי בכדי להגיש הצעת חוק מרוככת. 

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי ועדת הגיור בראשותו של שר המשפטים לשעבר משה ניסים, תגיש בקרוב את הצעת החוק שלה ובה, לראשונה, הכרה בזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים. 

במסגרת הצעת החוק החדשה של ניסים, תינתן לראשונה הכרה לקהילות רפורמיות וקונסרבטיביות כקהילות יהודיות מוכרות. או כפי לשון החוק שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב: "קהילה יהודית מוכרת היא קהילה מבוססת ופעילה בעלת זהות יהודית משותפת וידועה, ולה מסגרות קבועות של ניהול קהילתי, ומשתייכת לאחד הזרמים המוכרים באוכלוסייה היהודית העולמית". 

כמו כן, החוק החדש, שנועד להקים למעשה רשות ממשלתית חדשה לעריכת גיורים, מכיר לראשונה בחקיקה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים שנערכו בחו"ל לצורך מתן זכות עלייה לישראל - מה שנפסק כבר בבג"ץ, אך יקבל כאן לראשונה הכרה חוקית מסודרת וייצור תקדים מסוכן. לצד זאת, במסגרת החוק, יו"ר הסוכנות היהודית, התומך ברפורמים ובקונסרבטיביים ומשמש בפועל כנציגם, ושני נציגים שייבחרו בהיוועצות עמו, יישבו בוועדה שתבחר דייני גיור. 

השר לשעבר משה ניסים מסר בזמנו בתגובה ל'בחדרי חרדים': "עדיין לא גובש נוסח סופי, מקווה שתוך 10 ימים נגיש לראש הממשלה את הנוסח הסופי".

ח"כ אשר הגיב ב'קול חי': "כל החלטה שתשנה את הסטטוס קוו ותפגע בשלמות העם היהודי אנחנו נתנגד לה והיא לא תקודם. כדי להיכנס לעם היהודי לא מספיק רק רצון אלא גיור על פי ההלכה".
משה ניסים ועדת גיור אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד