י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לראשונה מאז 'צוק איתן': 30 פצמ"רים נורו הבוקר לעבר יישובי הדרום • נס: נפילה בחצר גן ילדים - שעה לפני שהילדים מגיעים אליו

החל מהשעה 6:59 ועד לשעה 9:30 נורו 30 פצמ"רים לעבר יישובי הדרום, כמות שלא נרשמה מאז סיום מבצע 'צוק איתן' • באשכול זוהתה נפילה בגן ילדים שהיה ריק באותה שעה, עם זאת "הלימודים כרגיל" • לעת עתה אין תגובה של חיל אוויר

חלק מהרקטה שנפלה בגן הילדים באשכול. צילום: שי מכלוף
חלק מהרקטה שנפלה בגן הילדים באשכול. צילום: שי מכלוף



הסלמה על הבוקר בעוטף עזה: בשעה 6:59 נשמעו 24 אזעקות צבע אדום ביישובים רבים בעוטף עזה. התושבים שחלקם עוד נמו את שנת הליל, מיהרו אל המרחבים המוגנים והתבקשו להישאר בהם זמן ממושך בשל רצף האזעקות.

רצף האזעקות החריג נשמע בין היתר ביישובי מועצות שער הנגב, שדות נגב ומועצת אשכול. תושבים דיווחו כי נשמעו קולות נפץ, בעיקר היירוטים של מערכת כיפת ברזל, אך גם של נפילות פצמ"רים.

אחת הרקטות התפוצצה בחצר של גן ילדים ביישוב במועצה אזורית אשכול. למרבה הנס, לא היו ילדים בגן בזמן הנפילה וגם לא נגרם נזק. הלימודים מתקיימים כרגיל בכל מוסדות החינוך במועצה.


(היירוטים הבוקר. צילום: גומד)

"בוצע מטח של כ-25 פצצות מרגמה לעבר מספר מוקדים בשטח מדינת ישראל" נמסר מדובר צה"ל, ומרביתן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבים באזור עוטף עזה. יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף".

מהנפילה הבוקר סמוך לגן הילדים. צילום: שי מכלוף







ממועצת שדות נגב נמסר כי אזעקת צבע אדום הופעלה כתוצאה מירי לעבר מוצבי צה"ל באזור וכי לא אותרו נפילות בשטח המועצה. על פי הנחיות הצבא, בשדות נגב ממשיכים בשגרה כרגיל כולל מערך ההסעות לתלמידי בית הספר. "לא זוהו נפילות". נמסר ממועצת שער הנגב.

״התעוררנו הבוקר למטח משמעותי אל עבר יישובינו". אמר הבוקר ראש מועצת אשכול גדי ירקוני. "המטח נורה בדיוק בזמן ההסעות של התלמידים לבתי הספר ולכן עצרנו את ההסעות בזמן הירי. לאחר התייעצות עם הצבא, הוחלט לחדש את מערך ההסעות והלימודים בכל מוסדות החינוך במועצה מתקיימים כרגיל".

ירקוני הוסיף ואמר, "אנו נערכים לבוקר מורכב במוסדות החינוך בתגובות של הילדים. צוותי החינוך שלנו למודי ניסיון ובליווי גורמי המקצוע במועצה נערכים למתן כל המענים הדרושים לילדינו. אנו בקשר שוטף עם הצבא, כרגע אין שינוי בהנחיות לתושבים ואנו עוקבים אחר כל התפתחות".

כשעה לאחר מכן בשעה 08:03, דווח על שני אזעקות נוספות במועצה האזורית אשכול. לפי הדיווח מהשטח נשמעו פיצוצים וזוהו שתי נפילות בשטחים פתוחים.

בסביבות השעה 09:30 נשמעו שתי אזעקות נוספות ביישובים במועצה האזורית אשכול. עד כה נספרו כ-30 רקטות אשר נורו לעבר יישובי הדרום. כתבים צבאיים מציינים כי בניגוד לעבר שצה"ל הגיב מיד בירי ארטילרי ופגע בתשתיות חמאס, הפעם השקט נשמר למרות הכמות החריגה של השיגורים.

בתוך כך, חבר הקבינט המדיני בטחוני השר ישראל כץ שהיה אמור לנאום בכנס לשכת עורכי הדין באילת ביטל הבוקר את בואו בשל ההסלמה ולקראת התייעצות בטחונית שיקיים ראש הממשלה עם חברי הקבינט.

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין הגיב לירי הבוקר בחשבון הטוויטר שלו וצייץ; "מישהו מעבר לגדר מצא לנכון לשגר פצמ״ר לעבר גן ילדים בשבע בבוקר. יותר מזה לא צריך לומר".

חברת הכנסת ציפי לבני מראשי 'המחנה הציוני' כתבה; "המחשבה שרקטה התפוצצה ליד גן ילדים, גם אם אין נפגעים - מזעזעת. לחמאס כשלטון אחריות כוללת על הנעשה בעזה בלי קשר לזהות הארגון היורה. יחד עם חיבוק חזק לתושבי הדרום, נדרשת עבורם אסטרטגיה ברורה ולא רק טקטיקה מסבב לסבב".




(הבוקר. צילום: דוברות המשטרה)

יצוין כי גם אמש (שני) נשמעה אזעקה בשדרות וביישובים נוספים במועצה האיזורית שער הנגב שהתבררה כי ירי קליעים אשר פגעו במבנים וכלי רכב בשדרות. לא היו נפגעים בתקרית.

"לצערנו אנחנו מכירים כבר גם את איום ירי המקלעים מעזה", אמר ראש עיריית שדרות אלון דווידי והוסיף: "חמאס מנסה בכל דרך לשבש את שגרתנו ולהפריע למנוחתנו ואנו לא ניתן לו את התענוג הזה. אני משוכנע ששר הביטחון והרמטכ"ל לא יבליגו על האירוע החמור הזה ויגיבו בעוצמה בעזה. דין קליע כדין רקטה".
צבע אדום עוטף עזה מטח רקטות הסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד